جوان سازی پوست با طب سنتی

جوان سازی پوست با طب سنتی

جوان سازی پوست با طب سنتی

هر خانمی آرزوی پوستی بی عیب و نقص دارد که نشان دهنده سلامتی او باشد! متأسفانه، آلودگی و استرس رایج در جامعه امروزی همراه با رژیم نامرتب مراقبت از پوست می تواند پوستی درخشان و سالم شما را کدر و بی روح کند. در این مقاله جوان سازی پوست با طب سنتی را بررسی میکنیم.

اما نگران نباشید؛ چندین راه‌حل خانگی برای جوان‌سازی پوست وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا درخشش مورد نظر را در پوست چینی خود حفظ کنید. بازسازی پوست بسیار مهم است زیرا پوست احیا شده و بازسازی شده اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و استرس شما را کاهش می دهد. در ادامه با برخی از موثرترین راه حل ها برای جوانسازی پوست که می توانید به راحتی در خانه دنبال کنید، بخوانید.

چگونه به طور طبیعی پوست را جوان کنیم؟

کاربرد زرد آلو در جوانسازی پوست
کاربرد زرد آلو در جوانسازی پوست

1. زردآلو

زردآلو سرشار از ویتامین A، C و B و همچنین لیکوپن است که آن را به یک عامل ایده آل برای جوانسازی پوست تبدیل می کند. ۴ تا ۵ عدد زردآلو را در آب خیس کنید و اجازه دهید پف کند. از آن یک تفاله درست کنید و با مخلوط کردن تفاله زردآلو با 2 قاشق چایخوری عسل، 1/2 قاشق چایخوری روغن بادام و ½ قاشق چایخوری آب لیمو، مخلوط صافی تهیه کنید. به مقدار زیاد روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود مثلاً حدود 20 دقیقه. با آب سرد بشویید تا پوستی درخشان ظاهر شود.

کاربرد پاپایا در جوانسازی پوست
کاربرد پاپایا در جوانسازی پوست

2.  پاپایا

2 قاشق غذاخوری پالپ پاپایا را با 2 قاشق غذاخوری عسل له کنید و با حرکات دورانی روی پوست خود بمالید. 15 دقیقه استراحت کنید و صورت خود را با آب بشویید. پاپایا سرشار از آلفا هیدروکسی اسید است که به عنوان اسکراب طبیعی برای مراقبت از پوست عمل می کند و پوست را تغذیه می کند.

کاربرد پوست پرتقال در جوانسازی پوست
کاربرد پوست پرتقال در جوانسازی پوست

 

3. لمس مرکبات با پوست پرتقال

پوست پرتقال را رنده کرده و در آفتاب خشک کنید. مخلوطی را با اضافه کردن 1 قاشق چایخوری پوست مرکبات خشک با 2 گرم آرد و 1 قاشق چایخوری شیر، آماده کنید. بسته را روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید. پوست پرتقال سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C همراه با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفت شدن پوست می شود.

4. هندوانه و خیار

میوه آبدار قرمز فواید بسیار بیشتری نسبت به کمک به کاهش وزن دارد. وجود لیکوپن در مقادیر قابل تحسین به این میوه کمک می کند تا با علائم پیری از جمله چین و چروک و خطوط ریز مقابله کند. با مخلوط کردن خیار رنده شده، هندوانه رنده شده و چند قطره آب لیمو، یک پک صورت آماده کنید. آن را روی صورت خود بمالید و با آب ولرم بشویید تا پوستی بدون چربی و شاداب شود.

کاربرد موز در جوانسازی پوست
کاربرد موز در جوانسازی پوست

5. موز

با موز با لکه های خود خداحافظی کنید. این میوه با پوست زرد منبعی از ویتامین C و ویتامین B6 است که هر دو به حفظ خاصیت ارتجاعی و لطافت پوست کمک می کنند. یک موز متوسط را له کنید؛ حدود 2 قاشق غذاخوری عسل و چند قطره روغن زیتون را به میوه های له شده اضافه کنید تا پک صورت آماده شود. بعد از 20 دقیقه بشویید تا پوستی لطیف و به وضوح صاف و درخشان نشان دهید.

6. دوز آنتی اکسیدانی با گوجه فرنگی

با استفاده از گوجه فرنگی  داخلی و خارجی  دوز قابل قبول آنتی اکسیدان را به پوست خود بدهید. 3 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. 2 قاشق غذاخوری خامه شیر اضافه کنید. یک خمیر صاف درست کنید. با حرکات دایره ای روی پوست بمالید؛ 15 دقیقه نگه دارید و بشویید. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که پوست را جوان و سفت می کند. آنها همچنین دارای خواص قابض هستند که پوست شما را شاداب می کند.

کاربرد بلغور جو دو سر در جوان سازی پوست
کاربرد بلغور جو دو سر در جوان سازی پوست

 

7.لایه برداری با بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر سرشار از خواص ضد التهابی و ضد هیستامینی است. علاوه بر روشن کردن پوست و مبارزه با آکنه، بلغور جو دوسر برای هیدراته نگه داشتن پوست شما نیز مفید است. با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر با کمی آب، خمیری تهیه کنید. 1 قاشق چایخوری عسل را بر روی صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. ساپونین موجود در بلغور جو دوسر، پوست شما را تمیز می کند و به آن روح تازه ای می بخشد. بهترین راه دیگر برای جوانسازی پوست نیز می باشد.

کاربرد ماست در جوان سازی پوست
کاربرد ماست در جوان سازی پوست

8. ماست آبرسان

ماست خانگی می تواند برای پوست شما معجزه کند. اسید لاکتیک موجود در آن یک پاک کننده طبیعی، لایه بردار و همچنین مرطوب کننده است. با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری ماست، ¼ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و ½ قاشق چایخوری آرد، یک بسته صورت صاف تهیه کنید. صورت خود را تمیز کنید، این بسته را بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب شیر بشویید. این پک صورت به طور طبیعی پوست را تمیز کرده و آن را سفت می کند تا جوان و شاداب به نظر برسد.

9. پودر شیر مرطوب کننده

سفید کننده فوری لبنیات شما می تواند برای جوان سازی پوست شما استفاده شود! با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری پودر شیر، 1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق چایخوری آب لیمو و ½ قاشق چایخوری روغن بادام، خمیری یکدستی تهیه کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت 15 دقیقه روی صورت شما بماند و سپس با آب شیر بشویید. در حالی که سفید کننده پوست شما را تمیز می کند، لیمو آن را روشن می کند و روغن بادام و عسل پوست را آبرسانی می کند. به طور خلاصه، این یک درمان خانگی برای جوانسازی فوری پوست است.

10. تخم مرغ

تخم مرغ  یکی از موارد مهم برای پوست می باشد. با مخلوط کردن یک سفیده تخم مرغ با 2 قاشق چایخوری multani mitti یک خمیر خوب آماده کنید. با استفاده از یک برس، با حرکت رو به بالا روی صورت خود بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. به طور کامل با آب ولرم بشویید و با یک مرطوب کننده ادامه دهید. تخم مرغ با سفت کردن منافذ پوست باعث لیفت صورت می شود و پوست را تغذیه می کند

برای جوانسازی پوست در خانه چه کارهای بیشتری می توانید انجام دهید؟

رژیم غذایی خود را دنبال کنید

یک رژیم غذایی متعادل و پر از سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید. مرکبات را به عنوان میان وعده با پرتقال انتخاب کنید. از ترکیبات غنی از اسیدهای چرب امگا 3 به همراه منابع پروتئین کافی برای بازسازی پوست خود از درون استفاده کنید. همبرگرها، غذاهای لذیذ سرخ شده، مانش های غنی از شکر و نوشیدنی های گازدار را حذف کنید.

به روش خود بخوابید

باید 8 ساعت بخوابید اگر نمیتوانید، سعی کنید حداقل 5 تا 6 ساعت خواب عمیق داشته باشید. برای داشتن پوستی شاداب، باید یک چرت 10 دقیقه‌ای نیز در نظر گرفته شود.

 

به طور منظم ورزش کنید

ورزش مواد اجتناب ناپذیر برای جوان سازی پوست است. در کنار تمرینات قلبی و وزنه، کمی یوگا نیز انجام دهید. هرچه سطح گردش خون شما بهتر باشد، پوست شما بهتر خواهد بود.

آب بنوشید

اگر می خواهید پوستی نرم، لطیف و شاداب داشته باشید، 8 لیوان – 1.6 لیتر  آب ضروری است! پس از آب نگذرید!

 

قبل از اینکه دستان خود را در آن کرم ها و لوسیون های گران قیمت جوان کننده پوست از فروشگاه های زیبایی امتحان کنید، چرا این درمان های خانگی را برای جوان سازی پوست امتحان نمی کنید؟ آنها ساده، آسان، مقرون به صرفه و کاملا موثر هستند. خودتان را امتحان کنید و نظرات خود را به اشتراک بگذارید!

از عسل استفاده کنید

عسل حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی، ویتامین ها و قندهایی مانند فروکتوز و ساکارز است که پوست را مرطوب می کند. عسل همچنین دارای پلی فنول های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است که به سلامت پوست کمک می کند.

علاوه بر این، استفاده موضعی از عسل می تواند به روشن شدن و لایه برداری ملایم پوست کمک کند.

نحوه استفاده:

چند قطره عسل طبی، خام یا ارگانیک را روی نصف لیمو بریزید.

لیمو را با حرکات رو به بالا روی صورت خود بمالید.

بعد از 10 دقیقه صورت خود را بشویید.

این درمان را یک یا دو بار در هفته برای بهترین نتیجه تکرار کنید

مقداری لیمو بمالید

لیمو سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. علاوه بر این، با عمل به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی به روشن و روشن شدن پوست کمک می کند.

 

نحوه استفاده:

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب مخلوط کنید. همچنین می توانید روغن ویتامین E را برای مزایای بیشتر اضافه کنید.

با استفاده از یک تکه پنبه تمیز، این محلول را روی صورت و سایر نواحی آسیب دیده بمالید.

بعد از 15 دقیقه محل را بشویید

بعد از شستن صورت خود را مرطوب کرده و ضد آفتاب بزنید.

از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

از ژل آلوئه ورا به دلیل فواید پوستی مختلف استفاده می شود. ترکیب فعال موجود در ژل آلوئه ورا، معروف به آلوئین، به روشن شدن پوست کمک می کند.

علاوه بر این، موکوپلی ساکاریدهای موجود در ژل آلوئه ورا به چسباندن رطوبت به پوست کمک می کند، در حالی که پلی فنول ها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند تا به مدیریت آسیب اکسیداتیو کمک کنند. آلوئه ورا همچنین حاوی خواص ضد التهابی است که به مدیریت التهاب پوست کمک می کند.

ژل آلوئه ورا را از یک برگ تازه بریده شده استخراج کرده و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه بشویید.

حدود 2 قاشق غذاخوری از ژل را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1 قاشق غذاخوری ویتامین E یا روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا ماسک تهیه شود. ماسک را روی پوست خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه بشویید.

با استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها لایه برداری کنید

آلفا هیدروکسی اسیدها از جمله اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک و اسید مالیک در لایه برداری پوست بسیار کارآمد هستند. اینها معمولاً در محیط بالینی برای لایه برداری شیمیایی استفاده می شوند.

اسیدهای آلفا هیدروکسی به حذف سلول های مرده پوست و روشن شدن پوست کمک می کنند. علاوه بر این، استفاده از این اسیدها می تواند به تعادل مجدد pH پوست کمک کند، بنابراین از عفونت و لک جلوگیری می کند. (5) (6)

متداول ترین منابع طبیعی آلفا هیدروکسی اسید شامل شیر و ماست است. اینها حاوی اسید لاکتیک هستند و می توانند با خیال راحت در خانه استفاده شوند.

نحوه استفاده:

1-2 قاشق غذاخوری ماست یونانی را با 1-2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه را اضافه کنید.

خمیر را به پوست خود بمالید. مطمئن شوید که به جای تمرکز بر روی صورت، پوست را در تمام بدن خود لایه برداری کنید.

بعد از خشک شدن ماسک بشویید.

مثل همیشه پوست خود را خشک و مرطوب کنید.

این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک صورت خیار درست کنید

عصاره خیار حاوی ویتامین های A و C، آنتی اکسیدان ها و آب است. این ترکیب غنی می تواند به مرطوب کردن، روشن کردن و تسکین پوست تحریک شده کمک کند و همچنین به مهار ترشح سبوم کمک می کند. خیار همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

نحوه استفاده:

نصف خیار را رنده کرده و با نصف فنجان ماست مخلوط کنید.

ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید.

بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

از زرد چوبه استفاده کنید

زردچوبه یک ماده به راحتی در دسترس است که معمولا به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها استفاده می شود. دارای خواص دارویی مختلفی از جمله اثرات ضد التهابی است.

استفاده از پودر زردچوبه در ماسک های صورت می تواند درخشندگی را به پوست ببخشد. مخصوصاً در درمان آکنه مفید است.

نحوه استفاده:

زردچوبه را با خاک رس  مخلوط کنید تا ماسک صورت درست کنید. همچنین می توانید روغن ویتامین E یا روغن گیاهی را نیز اضافه کنید.

یک لایه نازک از خمیر را به صورت خود بمالید.

بعد از 15 دقیقه بشویید

از ماسک پاپایا استفاده کنید

پاپایا حاوی مقدار زیادی ویتامین آنتی اکسیدانی مانند ویتامین های A، C و E است  که می تواند به ترمیم و جوانسازی پوست کمک کند.  همچنین حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که پوست را لایه برداری می کند.

علاوه بر این، استفاده موضعی از پاپایا پوست را مرطوب می کند و آن را نرم تر و صاف تر می کند.

نحوه استفاده:

2 قاشق غذاخوری پاپایای رسیده را له کرده و با ½ قاشق چایخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.

خمیر را به صورت خود بمالید.

بعد از 15 دقیقه بشویید.

با بلغور جو دوسر لایه برداری و مرطوب کنید

عصاره کلوئیدی جو دوسر اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که می تواند به بهبود ظاهر پوست کدر کمک کند.

 

نحوه استفاده:

2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر آسیاب شده را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. گلاب یا آب معمولی را به مخلوط اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

بلغور جو دوسر را به آب حمام خود اضافه کنید و بدن خود را حدود 20 دقیقه در آن خیس کنید.

نکات مهم در جوانسازی پوست
نکات مهم در جوانسازی پوست

اقدامات خودمراقبتی برای پوست

علاوه بر استفاده از درمان‌های خانگی برای جوان‌سازی پوست، مراقبت مناسب از پوست هر روز ضروری است. پیروی از برخی اقدامات ساده مراقبت از پوست می تواند به بهبودی پوست کمک کرده و از تیرگی پوست جلوگیری کند.

 

رژیم غذایی خود را بهبود بخشید

مصرف یک رژیم غذایی متعادل و گنجاندن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان در وعده های غذایی خود برای کمک به مدیریت پوست کدر ضروری است. این شامل:

 

منابع اسید چرب امگا 3، مانند ماهی های آب شیرین، آجیل های رژیمی، دانه های کتان، دانه های چیا، روغن کانولا، روغن سویا و آبگوشت استخوان.

غذاهای غنی از ویتامین D مانند تخم مرغ و شیر، زیرا تیرگی پوست می تواند ناشی از کمبود ویتامین D باشد.

پروتئین و آمینو اسیدهای موجود در تره فرنگی، گوجه فرنگی، آووکادو، فلفل سبز، دانه شنبلیله، زردآلو خشک، ساردین، تخم مرغ و کدو.

منابع ویتامین C، از جمله مرکبات برای سنتز کلاژن

ایزوفلاون های جنیستئین موجود در محصولات سویا، مانند آرد سویا، شیر سویا، تمپه، پروتئین سویا و میسو برای افزایش سنتز کلاژن را شامل می شود

منابع بتاکاروتن مانند آب هویج، اسفناج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، شلغم، سبزیجات، کدو حلوایی و طالبی را شامل میشود. این کاروتنوئید به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و به جلوگیری از پیری پوست کمک می کند.

غذاهای پروبیوتیک، از جمله ماست یونانی و کیمچی، برای کمک به تعادل میکرو فلور روده شما.

مکمل مصرف کنید

استفاده از مکمل ها را برای کمک به افزایش مصرف مواد مغذی ذکر شده در بالا در نظر بگیرید. با این حال، همیشه باید قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک مشورت کنید.

 

همچنین ممکن است استفاده از مکمل‌های اسید هیالورونیک را در نظر بگیرید که با تحریک سنتز کلاژن می‌تواند به کاهش ظاهر چین و چروک، افتادگی پوست و خطوط ریز کمک کند.

پوست خود را مرطوب کنید

حفظ رطوبت و مرطوب نگه داشتن پوست بسیار مهم است زیرا خشکی پوست می تواند مستقیماً به ظاهری کدر پوست منجر شود. همیشه بعد از شستن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از کرم های مرطوب کننده را به لوسیون ها ترجیح دهید. مرطوب کننده هایی را انتخاب کنید که حاوی سرامید، روغن جوجوبا، اسید هیالورونیک، پوسته ذرت، دایمتیکون، گلیسیرین یا اسید سالیسیلیک باشند. همچنین می‌توانید ژله‌های وازلین، مانند وازلین یا کرم‌های مبتنی بر موم زنبور عسل را روی مرطوب‌کننده بمالید تا به حفظ رطوبت کمک کند.

پوست خود را ماساژ دهید

ماساژ پوست با روغن ها علاوه بر مرطوب کردن پوست، به افزایش گردش خون کمک می کند و در نتیجه به بهبود سلامت پوست شما کمک می کند. برای همین می توانید از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن جوجوبا استفاده کنید. برای پوست های بیش از حد خشک، می توانید از روغن کرچک استفاده کنید.

چند قطره روغن را روی کف دست خود بریزید و قبل از خواب یا بعد از حمام روی پوست ماساژ دهید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

همیشه 15 دقیقه قبل از خروج از خانه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید تا از آسیب نور ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کنید. هر 2 ساعت یا بعد از ورزش مجددا استفاده کنید.

علاوه بر این، از بیرون رفتن از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر، زمانی که خورشید در قوی ترین حالت خود است، خودداری کنید. اگر مجبورید در فضای باز بگردید، تا حد امکان به دنبال سایه باشید. برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید از لباس‌های آستین کامل، عینک آفتابی و کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید.

 

هیدراته بمانید

حداقل 8 لیوان آب در روز مصرف کنید تا خود و پوستتان هیدراته بماند. شما همچنین می توانید آب میوه های تازه بنوشید تا مصرف مواد مغذی های خود را افزایش دهید و در عین حال بدن را آبرسانی کنید.

از مواد شیمیایی  دارای شدت بالا استفاده  نکنید

برای شستن صورت خود از صابون های تند و شوینده استفاده نکنید. علاوه بر این، از خرید لوازم آرایشی حاوی پارابن، سولفات و الکل خودداری کنید زیرا می توانند پوست را تحریک کنند. در عوض، به دنبال محصولات ضد حساسیت و غیر کومدوژن باشید.

پوست خود را تمیز نگه دارید

حداقل دو بار در روز صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم و متعادل کننده pH بشویید. از پاک کننده های کف دار خودداری کنید زیرا عموماً بسیار قلیایی هستند. شما می توانید با متخصص پوست خود در مورد پاک کننده صورت که برای شما مناسب تر است، مشورت کنید. پاک کردن آرایش قبل از خواب نیز ضروری است.

لایه برداری کنید

لایه برداری ملایم با یک اسکراب ملایم حداقل یک بار در هفته به حذف ناخالصی ها، چربی و سلول های مرده موجود در منافذ شما کمک می کند تا یک اثر پاک کنندگی عمیق داشته باشید.

لایه فوقانی آسیب دیده پوست جدا می شود تا با پوست تازه ای که روشن تر، صاف تر و نرم تر است جایگزین شود. تحریک موضعی همچنین گردش خون را افزایش می دهد که مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به پوست می رساند.

می توانید اسکراب خود را در خانه با مواد طبیعی مانند شکر، نمک، گردو یا دانه های برنج نپخته کمی آسیاب شده درست کنید. به سادگی هر یک از این ها را به عسل یا ماست اضافه کنید و خمیر را روی پوست خود با حرکات آرام و دایره ای ماساژ دهید.

آرامش داشته باشید

پوست شما برای سالم ماندن به استراحت مناسب نیاز دارد. 7 ساعت خواب خوب در هر شب به ترمیم و جوانسازی پوست کمک می کند.

 

مدیریت استرس نیز مهم است زیرا می تواند به طور مستقیم بر سلامت پوست تأثیر بگذارد. می توانید یوگا، مدیتیشن و رایحه درمانی را برای مدیریت سطح استرس خود امتحان کنید. علاوه بر این، می‌توانید با متخصصان برای بیوفیدبک و درمان طب سوزنی تماس بگیرید تا استرسی را که باعث علائم قابل مشاهده پوستی مانند آکنه می‌شود،  را کاهش دهید.

از استفاده از پارچه های زبر خودداری کنید

از استفاده از الیاف خشن که می توانند پوست را تحریک کنند خودداری کنید. علاوه بر این، پوست خود را با حوله خشک نکنید. به جای آن با استفاده از یک پارچه نرم آن را خشک کنید. همچنین از استفاده از برس های اسکراب، اسفنج های حمام و شستن لباس ها خودداری کنید تا آسیبی به پوست وارد نشود.

 

حمام کوتاه داشته باشید

روزانه بیش از 10 دقیقه زیر دوش نمانید. همچنین اجتناب از استفاده از آب داغ در حین حمام ضروری است زیرا می تواند پوست را خشک کند.

 

از وسایل خانگی استفاده کنید

دستگاه هایی مانند غلتک های یشم و دستگاه های فرکانس رادیویی می توانند به سفت شدن پوست، تحریک سنتز کلاژن، تخریب سلول های چربی و کمک به جوان سازی پوست کمک کنند.

 

از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید

استفاده از تنباکو یا سیگار و مصرف الکل می تواند استرس اکسیداتیو را در بدن افزایش دهد و باعث تیرگی پوست شود.

2.8 / 5. 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *