درمان چروک صورت با طب سنتی

درمان چروک صورت با طب سنتی

درمان چروک صورت با طب سنتی

درمان های طبیعی برای رفع چین و چروک

آلوئه ورا برای چروک صورت
آلوئه ورا برای چروک صورت

آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص درمانی بی شماری دارد. مطالعه ای در سال 2008 نشان می دهد که مصرف روزانه یک مکمل ژل آلوئه به طور قابل توجهی ظاهر چین و چروک را تنها در 90 روز کاهش می دهد. همچنین این بخش جز درمان چروک صورت با طب سنتی نیز می باشد.

در مطالعه دیگری، دانشمندان دریافتند که استفاده از ژل آلوئه بر روی پوست به طور قابل توجهی ظاهر چین و چروک ها را کاهش می دهد و همچنین کلاژن و پوست هیدراته می کند.

ماسک موز

موز حاوی روغن های طبیعی و ویتامین هایی است که می تواند سلامت پوست را تقویت کند.

کارشناسان استفاده از خمیر موز را روی پوست توصیه می کنند: یک چهارم موز را له کنید تا خمیری یکدست شود. یک لایه نازک از خمیر موز را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

غذا های مقوی

غذاهای غنی از مواد مغذی مفید برای سلامتی اغلب به عنوان “ابر غذاها” شناخته می شوند. غذاهای فوق العاده زیادی وجود دارند که به نظر می رسد از چین و چروک جلوگیری می کنند و سلامت کلی را تقویت می کنند.

دانشمندان منبع معتبری که رژیم غذایی مردان و زنان هلندی مسن را بررسی کردند، دریافتند که مردانی که عادات غذایی سالم دارند چین و چروک کمتری دارند. در همین مطالعه، زنانی که بیشتر میوه می‌خوردند، نسبت به زنانی که بیشتر گوشت و غذاهای ناسالم مصرف می‌کردند، چین و چروک‌های کمتری داشتند.

مواد غذایی برای چروک صورت
مواد غذایی برای چروک صورت

بسیاری از غذاهای فوق العاده، مانند مواردی که در لیست زیر قرار دارند، ممکن است به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کنند:

کنگر فرنگی

آووکادو

دانه های چیا

دارچین

سفیده تخم مرغ

زنجبیل

میسو

بلغور جو دوسر

ماهی سالمون

ساردین

سیب زمینی های شیرین

گوجه فرنگی

گردو

سفیده تخم مرغ برای چروک صورت
سفیده تخم مرغ برای چروک صورت

سفیده تخم مرغ

در حالی که سفیده تخم مرغ ممکن است به بهبود کمی در ظاهر پوست کمک کند، غشای نازکی که سفیده را از پوسته جدا می کند موثرتر است.

در یک مطالعه منبع معتبر، استفاده از کرم ساخته شده با غشای تخم مرغ منجر به کاهش قابل توجهی در عمق چین و چروک و افزایش تولید کلاژن شده که پوست را صاف‌تر و کشیده‌تر می‌کند.

افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند باید از استفاده از آن برای درمان چین و چروک خود اجتناب کنند.

روغن ضروری

استفاده از مقادیر کمی روغن ضروری مخلوط با روغن حامل بر روی چین و چروک ممکن است به کاهش آنها کمک کند. اغلب اسانس‌ها در ترکیبات خاصی استفاده می‌شوند که بدون ایجاد سوزش پوست را بهبود می‌بخشند، البته تا زمانی که با روغن حامل رقیق شده باشند.

برخی از روغن های ضروری که ممکن است به بهبود ظاهر چین و چروک ها در صورت استفاده در ترکیب های مختلف با حامل کمک کنند عبارتند از:

آرگان

دانه هویج

کندر

شمعدانی

دانه انگور

هلیکریسوم

جوجوبا

اسطوخودوس

انار

گل سرخ

رزماری

برخی از افراد به روغن‌های ضروری که غلظت بالایی دارند، حساس هستند. قبل از استفاده از اسانس، آزمایش پچ را  به این صورت انجام دهید:

مقدار کمی را به داخل مچ دست خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید. در صورت احساس قرمزی، سوزش یا سوزش از مصرف آن خودداری کنید.

هنگام استفاده از روغن های ضروری همیشه از روغن حامل استفاده کنید.

ماساژ دادن

بسیاری از افراد برای پیشگیری و کاهش چین و چروک به ماساژ روی می آورند. محققان دریافته‌اند که استفاده از دستگاه ماساژ دستی صورت می‌تواند با افزایش پروتئین‌هایی که پوست را صاف نگه می‌دارد، از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

متخصصان می گویند که یک ماساژ روزانه صورت به مدت سه تا پنج دقیقه با انگشتان دست می تواند همان اثرات را روی پوست بگذارد. همچنین می تواند استرس را کاهش دهد که می تواند منجر به چین و چروک شود.

بسیاری از سالن های ماساژ، درمان های ماساژ صورت را ارائه می دهند. در خانه، می توانید با فشار محکم با انگشتان خود به دو طرف صورت و حرکت دادن آنها به صورت دایره ای، صورت خود را ماساژ دهید.

روغن زیتون برای چروک صورت
روغن زیتون برای چروک صورت

روغن زیتون

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن زیتون ممکن است از پوست در برابر ایجاد چین و چروک بیشتر محافظت کند. روغن زیتون و محصولات جانبی آن، مانند ساقه و برگ، حاوی ترکیباتی هستند که می توانند سطح کلاژن پوست را افزایش دهند.

در مطالعه‌ای در سال 2001، افرادی که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون داشتند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی حاوی گوشت، لبنیات و کره بیشتری داشتند، کمتر در معرض چین و چروک بودند.

محققان همچنین دریافتند سبزیجاتی مانند بروکلی و گوجه فرنگی و حبوبات مانند عدس و لوبیا ممکن است اثر محافظتی مشابهی در برابر چین و چروک داشته باشند.

همه این غذاها می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند، بنابراین مصرف آنها برای اکثر مردم بی خطر است. اما در صورت داشتن هر گونه حساسیت غذایی محتاط باشید و برچسب ها را بخوانید.

ویتامین سی برای چروک صورت
ویتامین سی برای چروک صورت

ویتامین C موضعی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به ایجاد کلاژن در پوست کمک می کند. به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند گل رز، فلفل چیلی، گواوا و کلم پیچ یافت می شود.

استفاده از ژل موضعی حاوی ویتامین C می تواند به بهبود ظاهر چین و چروک و سایر علائم آسیب خورشید بر روی پوست کمک کند.

در یک مطالعه کوچک در سال 2008، 10 نفر یک ژل ویتامین C را به یک طرف صورت خود و یک ژل بدون مواد اضافی را روی طرف دیگر خود اعمال کردند.

تمام افرادی که در این مطالعه شرکت کردند چین و چروک کمتر و علائم آسیب ناشی از نور خورشید را در کنار صورت خود که با ژل ویتامین C درمان شده بود نشان دادند. ژل ویتامین C پوست را آبرسانی می کند، تولید کلاژن را افزایش می دهد و التهاب را کاهش می دهد.

مواد معدنی

مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی نیز ریزمغذی‌هایی هستند که در غذاهایی که می‌خورید یافت می‌شوند و بدن شما به مقدار کم به آنها نیاز دارد. در پوست، مواد معدنی به فیلتر کردن نور خورشید، بهبودی و جلوگیری از آسیب کمک می کنند.

روی و سلنیوم دو ماده معدنی هستند که برای سلامت پوست بسیار مهم هستند. استفاده از یک کرم موضعی حاوی روی و سلنیوم می تواند برخی از اشعه ماوراء بنفش را مسدود کند و به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشیدی که باعث ایجاد چین و چروک می شود کمک کند.

مکمل های غذایی حاوی سلنیوم ممکن است همان اثرات محافظتی را داشته باشند. با این حال، اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، به احتمال زیاد روی و سلنیوم کافی دریافت خواهید کرد.

روی را می توان در موارد زیر یافت:

صدف خوراکی

لوبیا

بادام ها

بلغور جو دوسر

نخود فرنگی

پنیر

غذاهای حاوی مقادیر بالاتر سلنیوم عبارتند از:

دانه های آفتابگردان

ماست

اسفناج

بلغور جو دوسر

موز

دریافت بیش از حد روی و سلنیوم می تواند به سلامتی شما آسیب برساند، بنابراین قبل از افزودن مکمل ها به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

پروبیوتیک و ماست

تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم پروبیوتیک ها، مانند آنهایی که در ماست یافت می شوند یا به عنوان مکمل فروخته می شوند، ممکن است ظاهر چین و چروک را کاهش داده و سلامت کلی پوست را تقویت کند.

در یک مطالعه حیوانی، موش‌های مسن‌تری که با ماست پروبیوتیک تغذیه می‌شدند، پوست و خز سالم‌تری نسبت به موش‌هایی داشتند که اینطور نبودند. در مطالعات انسانی، محققان متوجه شده اند که استفاده از پروبیوتیک ها روی پوست به قوی تر شدن پوست در برابر عوامل استرس زا مانند نور خورشید کمک می کند.

روبالشی ابریشم یا اکسید مس

پیشگیری و کاهش ظاهر چین و چروک ممکن است به آسانی انتخاب خواب با روبالشی مناسب باشد. ابریشم حاوی پروتئین است و ضد حساسیت است، بنابراین روی پوست آسان است. روبالشی اکسید مس می تواند خطوط ریز روی پوست را کاهش دهد.

درمان پزشکی

اگر در مورد ظاهر پوست خود نگران هستید، ممکن است بخواهید برای درمان بیشتر به یک پزشک متخصص در بیماری های پوست (متخصص پوست) مراجعه کنید.

متخصص پوست، پوست شما را به صورت بصری بررسی می کند. آنها احتمالاً از شما سؤالاتی در مورد سلامتی و عادات سبک زندگی شما می پرسند، مانند اینکه آیا زمان زیادی را زیر نور خورشید می گذرانید یا سیگار می کشید.

برخی از درمان هایی که ممکن است متخصص پوست برای چین و چروک توصیه کند عبارتند از:

تجویز رتینوئیدهای موضعی ویتامین A

تجویز آنتی اکسیدان های موضعی و کلاژن

کرم های چین و چروک OTC

لایه برداری پوست با لیزر

درمان منبع نور و فرکانس رادیویی

لایه برداری شیمیایی

درم ابریژن یا میکرودرم ابریژن

بوتاکس

پرکننده های بافت نرم (پوستی).

تکنیک های سفت کردن پوست، مانند اولتراپی

جراحی لیفت صورت

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود

مهم ترین علت چین و چروک سن است. با بالا رفتن سن، پوست به طور طبیعی ضعیف تر، هیدراته و کشش کمتری پیدا می کند و باعث ایجاد خطوط می شود.

علل دیگر عبارتند از:

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) (نور خورشید)

سیگار کشیدن

چشمک زدن، لبخند زدن، اخم کردن

 

پیشگیری از چین و چروک

در حالی که درمان چین و چروک می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد، بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک محافظت از پوست در برابر نور خورشید است. زمانی را که در بیرون از خانه می گذرانید، محدود کنید، لباس های محافظ مانند کلاه و آستین بلند بپوشید، و زمانی که بیرون هستید از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

انتخاب سبک زندگی نیز بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد. مرطوب کننده را به طور منظم روی پوست خود بمالید تا به هیدراته نگه داشتن آن کمک کند و به بهترین شکل ظاهر شود. از سیگار کشیدن خودداری کنید، زیرا می تواند پوست شما را خشک و چروک کند. برای کاهش خطر چین و چروک، از یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه و غذاهای فرآوری شده کم استفاده کنید.

نتیجه گیری

چین و چروک ممکن است بخشی طبیعی از روند پیری باشد، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آنها و کاهش ظاهر آنها انجام دهید. ممکن است بخواهید قبل از مراجعه به پزشک، برخی از درمان های خانگی چین و چروک را امتحان کنید.

در زیر می خواهیم روغن هایی را برای درمان چین و چروک به شما ارائه نماییم.

آنچه شما می توانید انجام دهید

وقتی صحبت از درمان چین و چروک می شود، گزینه ها بی پایان به نظر می رسند.

اگر به دنبال درمان‌های مبتنی بر طبیعی‌تر هستید، ممکن است به ساخت سرم ضد پیری خود با کمک روغن‌های ضروری فکر کنید.

روغن‌های ضروری نمی‌توانند چین و چروک‌ها را از بین ببرند، اما می‌توانند آن‌ها را به حداقل برسانند. آنها همچنین ممکن است:

تقویت کلاژن

یکنواخت کردن رنگ پوست

به رنگ چهره خود کمک کنید

کاهش التهاب

افزایش گردش سلولی پوست

از پوست خود در برابر آسیب های محیطی محافظت کنید

مرحله 1: یک پایه آنتی اکسیدانی انتخاب کنید

ممکن است قبلاً بدانید که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، مانند انواع توت ها و سبزیجات برگ سبز، می توانند به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک کنند. این به دلیل تأثیر آنها بر رادیکال های آزاد است.

آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند از طریق روغن های ضروری بر روی چین و چروک تأثیر بگذارند. آنها با کنترل فعالیت های رادیکال های آزاد کار می کنند. به نوبه خود، اسانس ها ممکن است به جلوگیری از اثرات مخرب استرس های محیطی روزمره کمک کنند، مانند:

آلودگی هوا

نور خورشید

دود

روغن های ضروری باید قبل از تماس با پوست در روغن حامل رقیق شوند.

رزماری

این گیاه دارویی به دلیل خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است. وقتی صحبت از سلامت پوست می شود، دفاع اکسیداتیو طبیعی رزماری ممکن است به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد کمک کند.رزماری به عنوان اسانس نیز موجود است.

یک مطالعه در سال 2014 نتایج قابل توجهی را طی هفت روز پس از استفاده از اسانس رزماری در دوزهای 10 میلی گرم بر کیلوگرم نشان داد. رزماری همچنین ممکن است با افزایش گردش خون و کاهش التهاب کلی به فواید پوست شما کمک کند. بیشترین فواید مربوط به عصاره الکل برگها است.

لیمو

این آنتی اکسیدان قوی سرشار از ویتامین C است. اغلب در محصولات ضد پیری بدون نسخه یافت می شود. طبق یک مطالعه در سال 2017، اسانس لیمو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی بود. با این حال، پس از استفاده از لیمو یا سایر روغن های ضروری مرکبات، مراقب باشید که پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

مریم گلی

مریم گلی نوعی درختچه همیشه سبز است. ، پسر عموی مریم گلی سنتی، هم از نظر طعم و هم در مصارف دارویی متفاوت است. این گیاه از نظر طعم و بوی شیرین تر است. طبق یک مطالعه در سال 2016، مریم گلی دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به جلوگیری از آسیب DNA و پروتئین کمک کند.

این ممکن است به مزایای ضد پیری در هنگام استفاده بر روی پوست ترجمه شود. مریم گلی کلاری اثرات ضد میکروبی نیز دارد.

اسانس هویج

این سبزی ریشه دار خواص نهفته ای در دانه های خود دارد. به عنوان مثال، دانه هویج در گذشته به عنوان شل کننده عضلانی و به عنوان یک داروی کاهش قند خون استفاده می شده است. مطالعه‌ای در سال 2012 بر روی اثرات موش‌ها نشان داد که دانه هویج همچنین دارای خواص محافظتی از کبد است. نویسندگان یک مطالعه در سال 2014 همچنین به فعالیت آنتی اکسیدانی در روغن اشاره کردند.

مرحله 2: چیزی را برای صاف کردن، مرطوب کردن و جوانسازی انتخاب کنید

وقتی صحبت از خطوط ریز و چین و چروک می شود، رطوبت شاید یکی از مهم ترین مزایای روغن های ضروری باشد.

رطوبت به ماندن آب در پوست شما کمک می کند. با افزایش سن، سطوح طبیعی رطوبت شما کاهش می یابد. محصولات مرطوب کننده، مانند روغن های ضروری، می توانند کمک کنند. پوست مرطوب شده مناسب می تواند به بهبود کلی چهره شما کمک کند.

هنگامی که پوست شما تعادل رطوبتی مناسبی داشته باشد، با گذشت زمان باید صاف تر شود. مرطوب نگه داشتن پوست شما همچنین می تواند گردش سلولی پوست را افزایش دهد. این می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند.

گل رز

گل رز یکی از محبوب ترین گل ها در جهان است. از گونه های خاصی نیز استفاده دارویی می شود.

عصاره گل رز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی بالقوه است. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که روغن گل رز باعث کاهش درد و اضطراب می شود. این عصاره ممکن است به ویژه در تغییر و تجدید سلول های پوست مفید باشد، فرآیندی که برای جلوگیری از کدر شدن پوست مهم است.

روغن گل رز همچنین دارای اثرات ضد التهابی است که ممکن است به کاهش قرمزی و ظاهر استرس پوست کمک کند.

یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ ممکن است یک عنصر رایج شناخته شده نباشد، اما به طور گسترده در صنعت عطر استفاده می شود.

یلانگ یلانگ که بومی آسیای ساحلی است نیز برای خواص ضد پیری مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق یک مطالعه در سال 2015، روغن های این گیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به بازسازی پوست کمک کنند.

محققان به طور خاص به توانایی یلانگ یلانگ برای کمک به ترمیم آسیب به پروتئین ها و لیپیدهای پوست پرداختند. آنها فعالیت قابل توجهی برای مهار رادیکال های آزاد توسط این آنتی اکسیدان ها پیدا کردند. به دلیل این پتانسیل، شرکت های آرایشی بیشتری یلانگ یلانگ را به محصولات ضد پیری خود اضافه می کنند.

هلی کریسوم

هلی کریسوم یک گل معطر است که بومی آسیا و آفریقا است. پسر عموی آفتابگردان است. اسانس آن ممکن است خواص تجدید کنندگی داشته باشد که التهاب را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 2014 بر روی افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، نشان داد که گل دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. با این حال، مطالعات بالینی بیشتری برای تعیین ایمنی و اثربخشی آن مورد نیاز است.

نرولی

اسانس نرولی از گل های درخت پرتقال تلخ تهیه می شود. به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه (NCCIH)، اسانس پرتقال تلخ می تواند به انواع بیماری های پوستی کمک کند.

برای درمان چین و چروک، نرولی ممکن است به بازسازی خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. همچنین ممکن است به تولید سلول های جدید پوست کمک کند.

انار

انار به عنوان یک افزودنی غذایی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال، این میوه پیچیده فواید سلامتی متعددی نیز دارد.

طبق یک مطالعه در سال 2014، روغن انار پتانسیل کاهش استرس اکسیداتیو را دارد که منجر به رادیکال های آزاد می شود. همچنین ممکن است به کاهش:

التهاب

لکه های خورشیدی

سلول های سرطانی پوست

 

کندر

کندر که بومی خاورمیانه و هند است، اکنون یکی از رایج ترین اسانس ها در سراسر جهان است.

محققان در مطالعه‌ای در سال 2003 دریافتند که روغن کندر ممکن است به کاهش یا جلوگیری از ظهور لکه‌های خورشیدی کمک کند. این می تواند رنگ پوست را بهبود بخشد و همچنین چین و چروک را کاهش دهد. این روغن همچنین ممکن است به تولید سلول های جدید پوست کمک کند.

اسطوخودوس

شاید در مورد فواید روغن اسطوخودوس برای استرس و خواب شنیده باشید. فواید روغن اسطوخودوس برای استرس ممکن است به پوست نیز گسترش یابد. روغن اسطوخودوس به اشکال مختلفی از جمله اسانس موجود است.

استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد می تواند به پوست آسیب برساند. خود گل دارای آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش استرس کلی کمک می کند. این اثرات همچنین ممکن است دارای قابلیت تسکین دهنده برای پوستی باشد که استرس دارد و ظاهری کدر دارد.

مرحله 3: روغن حامل خود را انتخاب کنید

قبل از اینکه روغن ضروری را روی پوست خود بمالید، باید آن را در روغن حامل رقیق کنید.

یک روغن حامل می تواند شدت اسانس را کاهش دهد تا پوست شما را تحریک نکند و باعث ماندگاری بیشتر محصول شود و به شما این امکان را می دهد که پول بیشتری دریافت کنید.

روغن های حامل همچنین مزایای مرطوب کنندگی بیشتری دارند که برای هر رژیم پوستی برای مبارزه با چین و چروک کلیدی است. به خواندن ادامه دهید تا درباره برخی از متداول ترین روغن های حامل بیشتر بدانید تا ببینید کدام یک برای شما بهترین است.

جوجوبا

گیاه جوجوبا که به‌خاطر بافت مومی دانه‌هایش شناخته می‌شود، از زمانی که برای اولین بار به عنوان یک درمان دارویی عامیانه کشف شد، برای انواع بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. دانه های غنی رطوبت کافی را فراهم می کند و این روغن حامل عالی برای روغن های ضروری است. پوست مرطوب شده مناسب می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند.

روغن جوجوبا همچنین برای موارد زیر استفاده می شود:

آکنه

التهاب

ضایعات پوستی

تحریک کلاژن

روغن ویتامین E

از نظر تغذیه ای، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است. حتی می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. به عنوان یک روغن ضروری، ویتامین E همچنین می تواند به ترمیم پوست به صورت موضعی کمک کند.

محققان مدت‌هاست که می‌دانند روغن ویتامین E نه تنها به یکنواختی رنگ پوست کمک می‌کند، بلکه ممکن است با رادیکال‌های آزاد که منجر به سرطان پوست می‌شوند نیز مبارزه کند. از نظر روغن حامل، ویتامین E این پتانسیل را دارد که اثرات جوان‌سازی روغن‌های ضروری را تقویت کند.

روغن دانه انگور

از نظر تاریخی، یونانیان باستان از این روغن برای اهداف دارویی استفاده می کردند. روغن هسته انگور در حال حاضر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته NCCIH، این شکل از دانه انگور بیشتر برای التهاب و زخم استفاده می شود. مانند روغن ویتامین E، روغن هسته انگور هم پتانسیل مغذی و هم جوان کننده دارد.

روغن زرد آلو برای چروک صورت
روغن زرد آلو برای چروک صورت

روغن زردآلو

روغن زردآلو مانند ویتامین E و روغن هسته انگور نیز ممکن است عناصر اضافی تغذیه و جوانسازی را فراهم کند.

در واقع، روغن زردآلو در حال حاضر دارای سطوح بالایی از ویتامین E است. روغن از میوه نیست، بلکه از دانه‌های زردآلو ساخته می‌شود. دانه ها حاوی سطوح بالایی از اسیدهای لینولئیک و اولئیک هستند که اسیدهای چرب ضروری برای شفافیت پوست محسوب می شوند.

گزارشی در سال 2019 نشان داد که ترکیب اسیدهای چرب روغن زردآلو باعث جذب خوب و ایده آل برای پوست های خشک می شود. اگر هم چین و چروک و هم پوست خشک دارید، این روغن حامل ممکن است فواید بیشتری داشته باشد.

روغن بادام برای چروک صورت
روغن بادام برای چروک صورت

روغن بادام

روغن بادام از نظر قدرت مشابه به موارد زیر است:

ویتامین E

زردآلو

روغن دانه انگور

مانند این روغن های دیگر، دارای خواص مغذی و جوان کننده نیز می باشد. طبق یک مطالعه در سال 2018، روغن بادام دارای فواید ضد التهابی قابل توجهی است که در بیماری های پوستی مرتبط مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می شود.

برای اهداف ضد پیری، روغن بادام ممکن است موارد زیر را نیز بهبود بخشد:

رنگ چهره

پوست خشک

زخم ها

رنگ پوست

روغن آووکادو

آووکادو که اغلب به خاطر چربی‌های مفید برای قلب مورد توجه قرار می‌گیرد، به‌عنوان داروی جایگزین و مراقبت از پوست نیز بسیار مفید است. روغن آووکادو یک آنتی اکسیدان طبیعی است. به نظر می رسد این روغن دارای اثرات ضد التهابی نیز باشد.

هنگامی که به دنبال روغن آووکادو هستید، به دنبال روغن تهیه شده از دانه های آن باشید. گفته می شود که آنها بیشترین اثرات تقویت کننده کلاژن را دارند.

3 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *