ساخت ماسک خانگی برای جوش

ساخت ماسک خانگی برای جوش

ساخت ماسک خانگی برای جوش

ماسک صورت یک راه موثر و نسبتاً ساده برای درمان انواع آکنه است، خواه استرس گاه به گاه یا مشکل آکنه مزمن باشد. ساخت ماسک خانگی برای جوش یک راه مهم در درمان آکنه ها می باشد. علاوه بر این، درمان نقطه ای آکنه با ماسک برای جوش های گاه به گاه می تواند التهاب را کاهش دهد و باکتری ها را بدون آسیب رساندن به سایر نواحی صورت که ممکن است تحت تأثیر قرار نگیرند، از بین ببرد.

ماسک‌های ضد آکنه می‌توانند از بروز جوش‌ها جلوگیری کرده و تولید روغن را متعادل کنند. ماسک‌ها همچنین می‌توانند روش جالبی برای تغییر روال عادی زندگی‌تان باشند، تغییراتی را ایجاد کنند و به شما کمک کنند همراه با یک حمام خوب یا یک کتاب آرام شوید.

در حالی که محصولات ماسک زیادی در بازار وجود دارد، انتخاب ماسک مناسب برای مشکلات پوستی خاص خود می تواند بسیار دشوار باشد. و حتی ممکن است به چندین ماسک برای رسیدگی به نواحی مختلف صورت خود در زمان های مختلف نیاز داشته باشید. در عوض، می‌توانید ماسک‌های خانگی خود را با موادی که به راحتی در دسترس هستند، با کمترین قیمت درست کنید.

19 ماسک خانگی برای درمان آکنه

ما برخی از دستور العمل های پر از مواد تشکیل دهنده را گردآوری کرده ایم که پیدا کردن آنها آسان است، که برخی از آنها را ممکن است شما از قبل در خانه تان داشته باشید.

کاربرد ماسک آکنه زردچوبه
کاربرد ماسک آکنه زردچوبه

1.ماسک آکنه زردچوبه

ماسک صورت زردچوبه به طور طبیعی ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد التهاب است، بنابراین در تسکین پوست ملتهب آکنه ای معجزه می کند.

سرکه سیب ارگانیک

1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه ارگانیک

1 قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

شیر

سرکه را روی یک تکه پنبه بمالید و روی تمام پوست بکشید. پودر زردچوبه را با عسل مخلوط کنید و حدود پنج دقیقه صبر کنید تا ماسک را بمالید. از دست های تمیز خود برای زدن ماسک استفاده کنید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید.

اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. اگر پودر زردچوبه رنگ مایل به زردی روی پوست باقی می‌گذارد، از پنبه آغشته به شیر برای عبور از نواحی لکه‌دار استفاده کنید. این ماسک را می توان دو بار در هفته استفاده کرد.

2.ماسک آووکادو و لیمو

آووکادو تولید کلاژن را تحریک می کند که به بازسازی سلولی کمک می کند. آووکادو همچنین سرشار از چربی های مرطوب کننده ضد التهابی است که منافذ را مسدود نمی کنند. عسل آنتی باکتریال است، در حالی که آب لیمو باعث روشن شدن هایپرپیگمانتاسیون می شود.

 

آووکادوی رسیده 1 عدد

1 قاشق غذاخوری عسل خام

نصف یک لیموترش

یک آووکادوی رسیده را له کنید تا یکدست شود، 1 قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کرده و نصف لیمو را فشار دهید. کاملاً با هم مخلوط کنید و به عنوان یک درمان نقطه ای یا در مناطق بزرگتر مستعد آکنه استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، از لیمو کمتر استفاده کنید یا به طور کلی از آن صرفنظر کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند.

احتیاط هنگام استفاده از آب لیمو: اگرچه لیمو دارای خواص روشن کنندگی و روشن کنندگی است، اما می تواند پوست را به نور حساس کند. ترجیحاً به دلیل حساسیت به نور لیمو در شب استفاده کنید، پس از آن صورت خود را کاملاً بشویید و اگر روز بعد در معرض آفتاب هستید، آماده استفاده از ضد آفتاب اکسید روی 30+ SPF باشید.

3.ماسک صورت عسل و جوش شیرین

جوش شیرین ضد التهاب را با آب لیمو لایه بردار و عسل تسکین دهنده ترکیب کنید تا یک ماسک صورت آسان و موثر برای مبارزه با آکنه داشته باشید.

 

1 قاشق چایخوری لیمو

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

آب لیمو، عسل و جوش شیرین را به یک کاسه کوچک اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن بمالید. از ناحیه نزدیک چشم خودداری کنید (آب لیمو و عسل هر دو گزنده می شوند). با مالیدن آن به پوست خود آن را به اسکراب تبدیل نکنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را با آب گرم بردارید و سپس با آب سرد بشویید.

 

به دلیل حساسیت به نور پوست ناشی از لیمو، این ماسک را طبق دستور اول بعد از ظهر، شب بزنید و روز بعد هنگام بیرون رفتن همیشه از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید.

4.ماسک صورت سرکه سیب و خاک رس

خاک رس ناخالصی ها را از منافذ بیرون می کشد، در حالی که اسیدهای طبیعی موجود در سرکه سیب با از بین بردن آرام سلول های مرده پوست، آکنه را برطرف می کند.

1 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت

1 عدد کپسول پروبیوتیک

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام

خاک رس و پودر پروبیوتیک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. ACV را اضافه کنید تا خمیر درست شود. برای به دست آوردن قوام صاف و قابل پخش، در صورت نیاز، استفاده بیشتر از آن اشکالی ندارد. با انگشتان تمیز روی صورت خود پخش کنید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. با آب خنک بشویید و مرطوب کننده بزنید.

5.ماسک صورت زغال(چارکول) و آلوئه ورا

زغال چوب روغن اضافی را جذب می کند، در حالی که آلوئه تسکین دهنده و ضد التهاب است و آن را به یک ماده ایده آل برای افزودن به هر ماسک آکنه تبدیل می کند.

1 قاشق غذاخوری زغال چوب فعال

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

به علاوه 1 قطره اسانس درخت چای

مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و قبل از استفاده روی پوست از انگشت خود استفاده کنید تا با هم مخلوط شوند. با حرکات دایره ای، مخلوط زغال چوب را به مدت 1 دقیقه دور صورت خود بمالید، سپس اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند. بطور کامل با آب گرم بشویید.

ماسک صورت سیر و شیر برای آکنه
ماسک صورت سیر و شیر برای آکنه

6. ماسک صورت سیر و شیر

سیر از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند، باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد. سیر اگر مستقیماً روی پوست استفاده شود می تواند نیش بزند، بنابراین ابتدا آن را در آب، روغن جوجوبا یا آلوئه ورا رقیق کنید. جوجوبا بدون انسداد منافذ آبرسانی می کند، در حالی که اسید لاکتیک موجود در شیر کامل به آرامی لایه برداری می کند.

1 حبه سیر له شده و ریز خرد شده

1 قاشق چایخوری روغن جوجوبا

2 قاشق غذاخوری شیر کامل (همچنین می توانید از عسل یا آلوئه ورا استفاده کنید)

سیر و روغن جوجوبا را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. سپس به آرامی شیر (یا عسل یا آلوئه) را اضافه کنید تا زمانی که قوام یکدستی حاصل شود. ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه استفاده کنید، سپس به آرامی پوست را در حالی که با آب گرم شستشو می دهید، لایه برداری کنید.

7. ماسک آکنه پروبیوتیک

این ماسک با خیار به عنوان یک ضد التهاب طبیعی و پروبیوتیک اضافی پوست را آرام می کند تا میکروبیوم پوست شما را تغذیه کند. دانه های خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش لک کمک می کند.

1/2 خیار، پوره شده

2 قاشق غذاخوری ماست ساده

1 عدد کپسول پروبیوتیک

مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و با دست های تمیز روی صورت تمیز بمالید. از ناحیه چشم دوری کنید. بگذارید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید. تونر و مرطوب کننده را دنبال کنید.

8. ماسک درمان آکنه جوز هندی

سه ضد آکنه را با هم ترکیب کنید تا به سرعت جوش را کوچک کنید بدون اینکه پوست شما خشک یا پوسته پوسته شود.

1 آسپرین

¼ قاشق چایخوری جوز هندی

1 قاشق غذاخوری ماست ساده

یک آسپرین له شده، 1/4 قاشق چایخوری جوز هندی و 1 قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و به آرامی روی آن بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.

ماسک عسل برای آکنه
ماسک عسل برای آکنه

9. ماسک  عسل

درمان های تک ماده ای مورد علاقه ما هستند! عسل کاربردهای بسیار زیادی دارد و در مبارزه با آکنه بسیار قدرتمند است. فقط عسل (مانوکا ایده آل است) را مستقیماً روی لک بزنید تا نه تنها با باکتری ها مبارزه کنید بلکه التهاب و قرمزی را نیز آرام کنید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک درخت چی برای آکنه
ماسک درخت چی برای آکنه

10. ماسک آکنه درخت چای

درخت چای یکی از بهترین روغن‌های ضروری برای استفاده در برابر آکنه است که به دلیل خواص ضد باکتریایی طبیعی آن است.

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

2 قطره روغن درخت چای

سفیده تخم مرغ 1 عدد

سفیده تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بزنید، سپس آلوئه و روغن درخت چای را اضافه کنید. با نوک انگشتان یا برس صورت روی صورت خود بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند. آلوئه ورا پوست ملتهب را تسکین می دهد، در حالی که درخت چای به باکتری های موجود در منافذ حمله می کند.

ماسک خیار برای آکنه
ماسک خیار برای آکنه

11. ماسک خیار رفع آکنه

خیار دارای مواد روشن کننده و همچنین خواص ضد التهابی است که پوست را تقویت و آبرسانی می کند. اگر با اسکار آکنه نیز مبارزه می کنید، این ماسک عالی است. با موادی مشابه به ماسک پروبیوتیک آکنه چند دستور العمل، این یکی انتخاب مناسبی است اگر پروبیوتیک ها به راحتی در دسترس نباشند.

1 عدد خیار پوست گرفته

1 قاشق غذاخوری ماست یونانی ارگانیک

خیار را پوره کنید (شامل دانه ها و پوست!) و سپس با ماست مخلوط کنید. روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس کاملاً بشویید.

 

استفاده از موادی که خارج از یخچال سرد هستند برای پوست های حساس و تحریک شده نیز بسیار تسکین دهنده خواهد بود،بنابراین این یکی از مواردی است که خوانندگان مستعد روزاسه من می توانند از آن استفاده کنند!

12. ماسک کومدون پاک کننده عمیق

جوش‌های سرسیاه معمولاً با آکنه‌های فعال مخلوط می‌شوند و گاهی اوقات محل پرورش جوش‌ها هستند. این ماسک آن کومدون‌ها را هدف قرار می‌دهد و باید هفته‌ای یک‌بار در شب استفاده شود، زیرا آب لیمو می‌تواند پوست را حساس به نور کند (قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است منجر به بثورات پوستی و پیگمانتاسیون پوست شود).

سفیده تخم مرغ 1 عدد

1/2 قاشق چایخوری خاک رس بنتونیت

1/4 قاشق چایخوری آب لیمو

سفیده را با همزن بزنید تا پف کند، سپس خاک رس و آب لیمو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این یک خمیر تشکیل می دهد که شما آن را روی ناحیه  خاص یا هر قسمت دیگری که مستعد جوش سرسیاه است بمالید. اگر کمی غلیظ است، که بستگی به نوع خاک رس مورد استفاده شما دارد، 1/2 قاشق چایخوری آب اضافه کنید.

 

بعد از 10 دقیقه که خشک شد و روی صورتتان ترک خورد، با آب گرم بشویید. از روغن مناسب صورت یا مرطوب کننده شبانه استفاده کنید.

ماسک گل بابونه و بنتونیت برای آکنه
ماسک گل بابونه و بنتونیت برای آکنه

13. ماسک گل بابونه + بنتونیت

خاک رس بنتونیت در حالی که مواد معدنی بالایی دارد، برای پوست های حساس و همچنین هر

و آکنه و انواع پوست دیگری عالی است. افزودن پودر بابونه و گل همیشه بهار، پوست ملتهب یا واکنش پذیر را تسکین می دهد بدون اینکه خاصیت لایه برداری خاک رس را از بین ببرد.

-4 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت

-1 قاشق چایخوری جوش شیرین

-2 قاشق چایخوری پودر گل همیشه بهار

-2 قاشق چایخوری پودر بابونه

-1/2 قاشق چایخوری پودر ویتامین C

-1/4 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

همه مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و خوب مخلوط کنید. در صورت نیاز، آب را اضافه کنید تا خمیر شود. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس کاملاً بشویید. روغن یا سرم آبرسان صورت را دنبال کنید.

ماسک ورقه جلبک دریایی برای آکنه
ماسک ورقه جلبک دریایی برای آکنه

14. ماسک ورقه جلبک دریایی

خواص ضد التهابی و لایه بردار طبیعی جلبک دریایی، آن را به انتخابی عالی برای کسانی که از آکنه یا روزاسه رنج می برند تبدیل می کند. بسیاری از ترکیبات فعال زیستی شفابخش موجود در جلبک دریایی می‌تواند به کاهش تورم و قرمزی که اغلب با جوش‌ها و تجمع خون در زیر پوست مرتبط است، برای مبتلایان به روزاسه کمک کند.

-چند ورق جلبک دریایی ارگانیک نوری

-آب تصفیه شده (یا چای سبز اگر می خواهید عوامل پیری را کاهش دهید)

مقداری آب  تصفیه شده را در بشقابی که لبه کوچکی دارد بریزید تا چیزی روی آن نریزد. فقط برای یک یا دو ثانیه، جلبک دریایی را در آب فرو کنید تا مرطوب شود. همچنین اگر ماسک آنتی اکسیدانی/ضد پیری بیشتری می خواهید، می توانید چای سبز را جایگزین آب فیلتر شده کنید.

ورقه های مرطوب شده را روی تمام صورت خود قرار دهید – بسته به اندازه جلبک دریایی به 3 تا 5 ورقه و اگر گردن خود را هم در نظر بگیرید به چندین ورقه دیگر نیاز دارید. می توانید آنها را برای نواحی اطراف بینی و دهان خود به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. اجازه دهید ماسک ورقه ای به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست آن را بردارید، بشویید و سپس یک مرطوب کننده بزنید.

15. ماسک صورت پاک کننده منافذ سیب + دارچین

این یک ماسک عالی برای کسانی است که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند. آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی موجود در سیب و ماست به طور طبیعی پوست را لایه برداری می کند و از بروز آکنه جلوگیری میکند، در حالی که بلغور جو دوسر التهاب را تسکین می دهد. و دارچین یک آنتی اکسیدان است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است.

1/2 سیب سبز، تقریباً خرد شده

2 قاشق غذاخوری ماست ساده و شیرین نشده

2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

1/2 قاشق چایخوری دارچین

سیب سبز و ماست را با هم پوره کنید تا یکدست شود. بلغور جو دوسر را اضافه کنید و چند عدد حبوبات به مخلوط بدهید. شما می خواهید بلغور جو دوسر را تجزیه کنید اما آن را پوره نکنید.

 

به یک کاسه تمیز منتقل کنید و دارچین را هم بزنید. ماسک را با دست های تمیز یا برس صورت روی صورت خود بمالید. از ناحیه چشم دوری کنید. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب گرم بردارید. خشک کنید و سپس با مرطوب کننده استفاده کنید.

16. ماسک صورت با اسید گلیکولیک

نیشکر یکی از قوی ترین و رایج ترین مورد استفاده در جهان آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است. دلیل آن این است که کار می کند! این AHA ها آنچه را که سلول های مرده پوست را به یکدیگر متصل می کند تجزیه می کنند تا سلول های پوستی جدید و تازه ظاهر شوند. این ماسک برای انواع پوست عالی است.

2 قاشق غذاخوری شکر خام ارگانیک (توربینادو یا سوکانات)

2 قاشق غذاخوری عسل خام

آب ½ لیمو

شما می خواهید که شکر تا حد امکان خوب باشد (اما مانند شکر سفید فرآوری نشده باشد)، بنابراین احتمالاً می خواهید از آسیاب کن قهوه یا مخلوط کن برای تجزیه آن استفاده کنید. سپس شکر و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. آب نصف لیمو را در کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید.

مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید. بعد از 5 تا 10 دقیقه با آب گرم بشویید. در ابتدا فقط با 1 تا 2 دقیقه شروع کنید و به تدریج زمان را با هر برنامه به حداکثر 10 دقیقه افزایش دهید.

استفاده از اسید گلیکولیک باید به تدریج افزایش یابد، بنابراین در ابتدا مدت زمان استفاده را بر روی پوست خود محدود کنید، یا اگر متوجه شدید پوست شما نسبت به اثرات آن حساس است، دفعات استفاده را افزایش دهید. بسیاری از افرادی که پوست حساس یا مستعد ابتلا به روزاسه دارند، ممکن است واکنش بدی به اسید گلیکولیک نشان دهند، بنابراین اگر در این گروه قرار می گیرید، از مصرف آن اجتناب کنید.

17. اسکراب ماست هویج برای پوست های خشک

با این ماسک اسکراب که تغذیه و آبرسانی می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد، با این ماسک می توانید با پوست خشک و آکنه خداحافظی کنید.

¼ فنجان هویج پخته سرد شده (می توانید از غذای کودک نیز استفاده کنید)

2 قاشق غذاخوری ماست

شکر سفید 1 قاشق غذاخوری

1/4 قاشق چایخوری زردچوبه

هویج را با ماست مخلوط کنید، سپس شکر و زردچوبه را اضافه کنید. به مدت 2 دقیقه به آرامی روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه بماند. با آب گرم بشویید.

18. ماسک گرم کننده پاپریکا

پاپریکا سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها مانند بتاکاروتن و ویتامین E است و همچنین یک گشاد کننده عروق است. این به رگ‌های خونی اجازه می‌دهد تا به طور موقت باز شوند، جریان خون را افزایش داده، سموم را دفع می‌کنند و درخششی گلگون برای شما به ارمغان می‌آورند.  افراد دارای پوست های حساس همیشه باید یک پچ آزمایشی انجام دهند تا مطمئن شوند که هیچ اثر منفی ندارند.

1 قاشق چایخوری پودر پاپریکا

پاشیدن شیر بز (می توان از شیر بز پودر شده به عنوان جایگزین استفاده کرد)

2 قاشق چایخوری عسل خام

مواد را به خوبی مخلوط کنید و ابتدا روی پوست تست کنید تا حساسیت آن بررسی شود. قرمزی و گزگز ممکن است رخ دهد. اگر ملایم است، یک لایه نازک به صورت و گردن خود بمالید، مطمئن شوید که از ناحیه دور چشم خودداری کنید.

 

بگذارید 5 دقیقه بماند و با آب گرم و حوله پاک کنید. با یک سرم یا مرطوب کننده دنبال کنید.

19. ماسک بنتونیت AHA

خاک رس بنتونیت، ساخته شده از خاکستر آتشفشانی، سموم را از منافذ بیرون می کشد، آنها را باز می کند و محتویات آنها را آزاد می کند. همچنین برای اکثر انواع پوست به اندازه کافی ملایم است. این ماسک از اسید لاکتیک موجود در کرم یا ماست برای لایه برداری ملایم پوست استفاده می کند.

1/4 فنجان گلاب

4 اونس خاک رس بنتونیت

2 قاشق غذاخوری خامه غلیظ ارگانیک، نصف و نیمه، یا ماست ساده و شیرین نشده (وگان ها به همان مقدار با آب یا سرکه سیب مخلوط می کنند)

خاک رس را با قاشق در یک کاسه همزن بریزید، سپس خامه یا ماست را به آرامی داخل آن بریزید و در حین ریختن به آرامی هم بزنید. گلاب را به آرامی اضافه کنید تا بافت کرمی به دست آید.

 

روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند. با آب گرم و یک پارچه شستشو بشویید، سپس روال روزانه مراقبت از پوست خود را دنبال کنید.

 

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *