فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ یکی از مهمترین محصولات بهداشتی در میان سایر محصولات ، مرطوب کننده و همچنین آبرسان ها هستند. اگر برای خرید کرم مورد نظر خود بین دنیای حروف و محصولات گیج شده اید ، با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله در مورد فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده صحبت خواهیم کرد. بسیاری از افراد تفاوت بین مرطوب کننده ها و ابرسان ها را نمی دانند و به جای یک دیگر استفاده می کنند. به نظر شما فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

نحوه استفاده از مرطوب کننده و مرطوب کننده در روال خشک پوست

پوست خشک نسبت به پوست چرب یا مختلط به آبرسانی بیشتری نیاز دارد. استفاده روزانه از مرطوب کننده باید بخشی از روال معمول برای پوست های خشک باشد. برای پوست خشک خود می توانید از همان میزان مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از محصولات حاوی مرطوب کننده به شما در حفظ رطوبت پوست کمک می کند. شما می توانید محصول مناسب از پوست خشک Kaman ، Cinere ، Mai و سایر مارک ها را انتخاب کرده و آماده کنید.

فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

  1. اگر پوست شما بیش از حد خشک به نظر می رسد و علائم تشنگی را نشان می دهد ، هم مرطوب کننده ها و هم ابرسان ها می توانند برای شما مفید باشند و پوستی صاف به شما می دهند.
  2. اگر پوست شما خشک است و در برخی موارد پوسته پوسته می شود ، پوست شما به مرطوب کننده نیاز دارید ، اما اگر پوست شما خشک است و آب به سرعت تبخیر می شود ، به یک ابرسان نیاز دارید. مرطوب کننده پوست را نرم می کند ، اما اگر روغن یا چربی طبیعی در پوست وجود نداشته باشد ، نرمی سطح پوست از بین می رود.
  3. در صورت از بین رفتن رطوبت پوست در اثر کاهش چربی پوست ، نرمی آن نیز کاهش می یابد و به تدریج آثار خشکی روی پوست نمایان می شود. مایع مرطوب کننده پوست را با روغن هسته زردآلو بازیابی و تغذیه می کند.

آیا می توان همزمان از مرطوب کننده استفاده کرد؟

اگر پوست شما خشک است و پوسته پوسته شده و سطح آن تیز به نظر می رسد ، باید از مرطوب کننده استفاده کنید تا روغن مورد نیاز پوست شما تامین شود و همچنین اگر پوست شما کدر به نظر می رسد و خطوط و چین و چروک های ظریفی روی آن مشاهده می کنید ، باید از ابرسان استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم مرطوب کننده چیست؟

در میان انواع کرم های پوستی موجود در بازار قبل از شما ، مرطوب کننده تا حد ممکن اهمیت خود را نشان داده است. مرطوب کننده ، همانطور که از نامش پیداست ، باید سطح رطوبت پوست شما را افزایش دهد. مرطوب کننده ها لایه بیرونی پوست (اپیدرم) را تغذیه کرده و نرمی و درخشندگی می دهند. این کرم ها برای انواع پوست ضروری هستند. وقتی پوست رطوبت لازم را از دست می دهد ، خشک و پر از چین و چروک می شود.

مرطوب کننده یا لوسیون؟

به یاد داشته باشید که ترکیب اصلی لوسیون های مرطوب کننده آب است. به همین دلیل است که لوسیون مرطوب کننده بسیار نازک تر از وازلین یا کرم ها است. این خاصیت لوسیون باعث می شود پزشکان معمولاً لوسیون های مرطوب کننده را برای پوست های چرب یا بسیار چرب و کرم ها را برای پوست های خشک توصیه کنند. نکته ای که همیشه باید به آن توجه کنید این است که غلظت مرطوب کننده ها بسته به زمان و مکان استفاده از آنها بر روی بدن متفاوت است. این بدان معنی است که بهتر است از مرطوب کننده های باریک تر در طول روز استفاده کنید تا در شب. به خاطر داشته باشید که هر فصل به مرطوب کننده مخصوص خود نیاز دارد. این بدان معناست که مرطوب کننده سبک تابستانی به پوست سرد و خشک در زمستان آسیبی نمی رساند.

ویژگی های مرطوب کننده خوب

کرم های نرم و مرطوب کننده از مواد مختلف تشکیل شده است. به همین دلیل هنگام خرید می توانید بین انواع مختلف انتخاب ها باقی بمانید. حقیقت این است که قبل از خرید باید نوع پوست خود را به خوبی بشناسید. اگر پوست چربی دارید ، باید کرم را انتخاب کنید که فقط مرطوب کننده باشد. از طرف دیگر ، پوست خشک به مقدار زیادی روغن نیاز دارد.

کرم های حاوی آنتی اکسیدان مانند چای سبز ، بابونه و میوه های قرمز به پاکسازی هر پوستی کمک می کند و در عین حال از آسیب پوست جلوگیری می کند. در صورت امکان ، مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که از آلفا هیدروکسی اسید نیز استفاده می کند. این کرم ها به خوبی می توانند از ایجاد چین و چروک های ظریف روی پوست شما جلوگیری کنند. آنها همچنین از تشکیل منافذ بسته و جوش و آکنه جلوگیری می کنند. اگر پوست خشکی دارید ، بهتر است نرم کننده های حاوی گلیسیرین را انتخاب کنید و اگر پوست حساسی دارید ، حتماً به گیاهان مورد استفاده در محصول توجه کنید.

آبرسان چیست؟

آبرسانی راهی برای جوانسازی پوست است که از پیری زودرس و چین و چروک در سطح پوست جلوگیری می کند. این روش مراقبت برای همه افراد و همه سنین مفید است و به سلامت و شادابی پوست شما کمک می کند. هیدراتاسیون مراحل مختلفی دارد و در برخی موارد توسط آرایشگران انجام می شود. همچنین می توانید پوست خود را در خانه با کمک لوازم آرایشی مناسب مرطوب کنید.

آبرسان چیست؟

اگر می خواهید بدانید که چرا هیدراتاسیون پوست مهم است؟ باید به شما یادآوری کنیم که پوست خارجی ترین اندام بدن است که بیشترین تماس را با محیط خارجی دارد و بنابراین مستعد آلودگی ، خشکی و آسیب است. با هیدراتاسیون می توانید به بازسازی و جوانسازی پوست کمک کنید. هیدراتاسیون سلول های پوست را جوان می کند و نقش مهمی در زیبایی آن دارد. پیری معمولاً بر روی پوست با علائمی مانند خشکی و چین و چروک رخ می دهد.بعد از سن 30 سالگی ، برای ترمیم و جلوگیری از آسیب های پوستی ، به طور مداوم آب رسانی لازم است.

پس از آبرسانی ، احساس خواهید کرد که حالت لاستیکی پوست بهبود یافته و حالت نرمی دارد ، بنابراین به خوبی کشیده شده و به حالت طبیعی خود باز می گردد. بهتر است مرطوب کننده ای انتخاب کنید که قدرت بالایی داشته باشد و لایه های پوست را عمیقا آبرسانی کند ، بنابراین می توانید نتایج استفاده از کرم ها را سریعتر و بهتر مشاهده کنید.

ویژگی های آبرسان مرغوب

یک آبرسان خوب دارای ویسکوزیته مناسب ، رنگ و بوی مناسب و ظاهر کامل است. همچنین باعث ایجاد جوش روی صورت نمی شود. مطمئن شوید که با توجه به نوع پوست خود آبرسانی برای صورت خود انتخاب کرده اید و توجه به این مورد را روی کاور محصول فراموش نکنید. این کار از ایجاد جوش مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

دلیل استفاده از آبرسان چیست؟

استفاده از آبرسان باعث افزایش مقاومت پوست و افزایش قدرت دفاعی پوست می شود. پوستی که رطوبت کافی دارد در برابر عوامل محیطی ، آلودگی و آسیب مقاوم تر است. پوست آبرسانی شده ، سم زدایی را بهتر انجام می دهد و موادی را که باعث ایجاد لک و تیرگی پوست می شوند ، از بین می برد.

مزیت دیگر استفاده از مرطوب کننده ها چربی کمتر و تاخیر در پیری پوست است. مطمئناً شما در تمام زندگی خود با افرادی ملاقات کرده اید که دارای پوست تازه ای هستند که سن کارت شناسایی آنها را نشان نمی دهد. بیشتر این افراد به آبرسانی اهمیت زیادی می دهند و از 30 سالگی به طور مداوم پوست خود را آبرسانی می کنند. پوست هیدراتاسیون نامناسب چربی بیشتری تولید می کند تا آسیب هایی را که می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها مانند جوش شود جبران کند. 30 درصد پوست از آب و چربی تشکیل شده است. اگر تعادل مواد طبیعی موجود در آن را از دست بدهد ، آسیب می بیند. استفاده از مرطوب کننده ها به حفظ این تعادل کمک می کند.

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده ها

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده ها

همه حتی در دوران کودکی و نوجوانی از نوع پوست خود آگاه هستند و باید از این محصولات مراقبت پوستی استفاده کنند. با این حال ، پس از 30 سالگی استفاده از محصولات مرطوب کننده ضروری است ، زیرا در این سن روند پیری به تدریج آغاز می شود و بدن الاستین و کلاژن کمتری تولید می کند ، که عوامل پیری هستند ، بنابراین برای جلوگیری از پیری زودرس باید بخشی از برنامه روزانه شما که بهترین زمان هم استفاده بعد از حمام است ، بنابراین ابتدا از یک اسکراب خوب در حمام استفاده کنید ، اسکراب ها منافذ پوست را باز کرده و سلول های مرده را از بین می برند ، به طوری که در این زمان مرطوب کننده بهتر جذب می شود و خیس شدن بیشتر به تقویت پوست کمک می کند.

با توجه به نوع پوست خود بهترین مرطوب کننده های پوست را انتخاب کنید

انواع محصولات بهداشتی در بازار وجود دارد ، از موم گرفته تا روغن و کرم و از ژل گرفته تا اسانس و مرطوب کننده. اما واقعیت این است که اکثر آنها همین کار را انجام می دهند. بیشتر محصولات مرطوب کننده و آبرسان موجود در بازار حاوی هر دو نوع سیلانت و امولسیفایر و مرطوب کننده هستند. این واقعیت که محصول دقیقاً به شکل ژل ، موم ، روغن ، کرم یا سایر شرایط است نشان نمی دهد که چه کاری انجام می دهد و اثر آن چیست. مواد تشکیل دهنده محصول مهم هستند. ظاهر محصول فقط نحوه استفاده از آن اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: درمان تیرگی‌های بدن

پوست خشک و پوست کم آب متفاوت است

بسیاری از ما وقتی به پوست های خشک می رسیم ، یک رفتار معمولی داریم. کم آبی بدن در اثر کم آبی بدن و خشکی پوست در اثر چربی طبیعی پوست ایجاد می شود. همچنین باید بدانید که خشکی پوست نوعی مشکل پوستی است ، اما کم آبی بدن یک مشکل فراتر از پوست است.

اگر پوست خشکی دارید ، از مرطوب کننده قوی استفاده کنید

اگر پوست شما به طور طبیعی در تمام طول سال خشک است و بیشتر اوقات پوسته پوسته می شود ، احتمالاً به دلیل کم آبی و خشکی پوست نیست و پوست شما فقط در حفظ رطوبت مشکل دارد. برای این کار باید یک لایه محافظ روی پوست خود با مرطوب کننده قوی ایجاد کنید تا از نشت رطوبت به پوست صورت جلوگیری کنید. یک مرطوب کننده عالی و همچنین دارای خاصیت مرطوب کنندگی قوی ، از نشت آب از پوست جلوگیری می کند و با فرمول مناسب آن ، مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای رشد و نمو در زمستان و سایر فصول تأمین می کند.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

مرطوب کننده های چرب ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. این مواد می توانند یک لایه قوی روی پوست شما ایجاد کنند تا رطوبت به هیچ وجه از بین نرود. کره شی باتر ، روغن کانولا ، روغن سویا ، روغن های گیاهی مانند روغن جوجوبا و آجیل هایی مانند روغن نارگیل در مرطوب کننده ها می توانند به طرز شگفت انگیزی به شما کمک کنند.

اگر پوست کم آبی دارید ، از سرم یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید

اگر پوست و صورت شما دچار کم آبی شده است ، باید به دنبال محصولاتی باشید که این کم آبی را جبران کند. به دنبال مرطوب کننده های حاوی اسید هیالورونیک ، آلوئه ورا و عسل باشید.

همیشه صورت و بدن خود را هیدراته نگه دارید

برای هیدراته نگه داشتن صورت و بدن ، هدف اصلی شما باید نوشیدن منظم آب باشد. برای انجام این کار ، می توانید با نوشیدن همان 8 لیوان آب ساده که همه توصیه می کردند ، شروع کنید. غذاهای غنی از آب مانند هندوانه ، توت فرنگی و خیار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها می توانند رطوبت لازم را به بدن و پوست داده و آن را تازه نگه دارند.

اگر پوست چربی دارید ، به سراغ مرطوب کننده ها و آبرسان های بر پایه آب بروید

فقط به این دلیل که نوع پوست شما چرب است به این معنی نیست که پوست شما کم آب نشده و نیازی به مرطوب کننده و مرطوب کننده ندارد. اگر پوست شما کم آب شده باشد ، در واقع می تواند پوست چرب را بدتر کند. افرادی که پوست چرب دارند معمولاً در حفظ رطوبت پوست ضعیف هستند ، که مانع از حفظ رطوبت پوست آنها می شود. وقتی رطوبت از روی پوست برداشته شود ، پوست دچار کم آبی می شود و در نهایت پوست چرب می شود. این یک دور باطل است و تنها راه شکستن آن ، آبرسانی و مرطوب کردن مناسب پوست است. برای پوست های چرب ، به دنبال مرطوب کننده ها های مبتنی بر آب باشید. محصولات بر پایه آب روی پوست بسیار سبک هستند و منافذ پوست شما را مسدود نمی کنند.

حفظ رطوبت پوست مختلط

حفظ رطوبت پوست مختلط

انتخاب محصول مناسب برای پوست مختلط کار سختی است. هنگام استفاده از مرطوب کننده یا ابرسان برای پوست مختلط مراقب باشید. از مرطوب کننده بیشتر برای گونه ها و چانه که معمولاً خشک هستند و از ابرسان برای بینی و پیشانی استفاده کنید. دو بار در هفته ، استفاده از مرطوب کننده و ابرسان برای پوست مختلط کافی است.

روشهای هیدراتاسیون پوست چرب و مزایا و معایب آن

پوست چرب بسیار کمتر از پوست خشک و مختلط به مرطوب کننده نیاز دارد. بهتر است در روتین پوست های چرب از مرطوب کننده استفاده کنید و از آن به صورت هفتگی استفاده کنید. هنگام استفاده از مرطوب کننده ها و ابرسان ها برای پوست های چرب ، در مصرف آن زیاده روی نکنید و از محصولات دارای چربی کنترل شده استفاده کنید.

بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های کم آب

اگر پوست شما دچار کم آبی شده است ، باید آب از دست رفته را جبران کنید. اول از همه ، شما باید آب بیشتری بنوشید. نوشیدن آب از کم آبی بدن جلوگیری می کند ، اما نمی تواند کم آبی و آسیب فعلی پوست شما را جبران کند. بهترین مرطوب کننده های پوست در این مورد محصولاتی هستند که حاوی اسید هیالورونیک هستند. این پروتئین به طور طبیعی در لایه های مختلف پوست وجود دارد و یکی از عملکردهای آن حفظ آب رسانی به پوست است. اسید هیالورونیک می تواند 1000 برابر وزن خود را در آب جذب کرده و در صورت کم شدن آب بدن ، دوز مناسب رطوبت را به پوست بازگرداند.

مواد آبرسان و مرطوب کننده

مواد آبرسان و مرطوب کننده

لایه چرب روی پوست به دلیل استفاده از صابون و مواد شوینده به راحتی نازک می شود. مرطوب کننده باید به حفظ لایه چربی یا لایه چربی روی پوست کمک کند تا لایه چربی عملکرد مناسب خود را حفظ کند. این چربی از طریق مواد طبیعی و ارگانیک و روغن ها بهتر تامین می شود تا مضر نباشد.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده ها

قبل از خواب حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. این امر به بازگرداندن منافذ پوست شما هنگام خواب و داشتن پوستی نرم و تمیز در صبح کمک می کند. بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب دقایقی پس از استحمام یا شستن صورت است. اگر زمان کافی برای استحمام ندارید ، می توانید صورت خود را با آب ولرم و مواد شوینده بشویید. سپس با یک حوله خشک کنید و تا زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است از کرم استفاده کنید. هنگام استفاده از کرم ، پوست را خوب ماساژ دهید تا به خوبی با پوست شما متناسب شود.

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *