بررسی جوش های زیر پوستی و درمان آن

جوش های زیر پوستی و درمان آن

جوش های زیر پوستی چیست؟ این نوع جوش ها ترکیبی از سبوم چربی طبیعی پوست ، باکتری ها و گرد و خاکی است که در حفره پوست به دام افتاده است. نتیجه جوش دردناک زیر پوست است که مانند چرک متورم نمی شود. ممکن است یک ناحیه سفید متوسط در زیر پوست داشته باشید که هنگام لمس دردناک است. همچنین ممکن است به دلیل التهاب یا تورم پوست اطراف قرمز شود. این نوع آکنه اگر در لایه های عمیق پوست قرار داشته باشد می تواند دردناک باشد. آنها همچنین می توانند جوش سر سفید باشند که ابتدا از لایه های زیرین پوست بیرون می آیند ، یا می توانند کاملاً بدون سر باشند. با سایت بیوتی گیاهی همراه باشید تا همه چیز را درباره جوش زیر پوستی بدانیم.

علل ایجاد جوش های زیر پوستی

آکنه زیر پوستی در مناطقی از پوست که غدد بیشتری دارد مانند صورت ، گردن ، شانه ها ، پشت و قفسه سینه ایجاد می شود. غدد چربی زیر پوست را غدد سباسه می نامند. منافذ کوچک پوست که به منافذ معروف هستند از طریق مجاری به نام فولیکول به این غدد چربی متصل می شوند. غدد چربی از طریق دهانه فولیکول روغنی به نام سبوم ترشح می کنند تا پوست مرطوب بماند. اگر حفره توسط سلولهای مرده مسدود شود ، آنها قادر به رساندن چربی به سطح پوست نخواهند بود.

از آنجا که جایی برای تخلیه چربی وجود ندارد ، سبوم در غده تجمع می یابد و جوش ایجاد می کند. در موارد شدید ، ترکیب سلول های مرده و سبوم به باکتری ها اجازه می دهد به طور طبیعی روی پوست رشد کرده و در فولیکول مسدود شده تجمع کنند. این باکتری ها آنزیم ها و مواد شیمیایی تولید می کنند که گلبول های سفید خون را جذب می کند. این منجر به قرمزی ، تورم ، گرما و درد همزمان می شود که به التهاب معروف است.

آکنه زیر پوستی و علل و درمان آن

آکنه از هر نوع ناخوشایند و آزاردهنده است ، اما آکنه زیر پوستی می تواند بدتر از سایر آکنه ها باشد. گاهی این جوش ها بسیار دردناک هستند و هر کاری می کنید نمی توانید از شر آنها خلاص شوید. بدتر این است که هرچه بیشتر آنها را دستکاری کنید ، التهاب و درد بیشتری خواهند داشت. اما چگونه می توان این جوش ها را درمان کرد؟ مطمئناً نمی توانیم یک شبه جوش های خود را از بین ببریم. در درمان جوش نیز باید صبور باشیم.

چه چیزی باعث ایجاد جوش می شود؟

چه چیزی باعث ایجاد جوش می شود؟

جوش ها در زیر پوست ایجاد می شوند. اگرچه این جوش ها از دور قابل مشاهده نیستند ولی برجستگی های آنها آشکار است. این جوش ها بیشتر به دلیل کیست یا ندول ایجاد می شوند. جوش ها شامل ترکیبی از سبوم (چربی) ، باکتری ها و ناخالصی هایی هستند که در منافذ پوست تجمع می یابند. این برآمدگی های زیر جلدی دردناک ، بر خلاف جوش های دیگر ، از پوست فراتر نمی رود و بسته است. ممکن است یک ناحیه سفید بزرگ در زیر پوست شما وجود داشته باشد که در لمس آن دردناک است. این ناحیه معمولاً به دلیل التهاب پوست اطراف جوش قرمز می شود.

جوش های زیر پوستی و درمان مهم آن

از کمپرس گرم استفاده کنید

کمپرس گرم، از چند طریق به درمان جوش های زیر پوستی کمک می کند: درد ناشی از آکنه را تسکین می دهد. استفاده از کمپرس گرم به ویژه زمانی که جوش های سر سفید در حال شکل‌گیری هستند، بسیار مفید است. طبق بررسی های انجام شده کمپرس گرم را ۳ الی ۴ بار در روز و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست تان قرار دهید.

با این کار، چرک جوش از پوست تان خارج و در نتیجه، ترمیم آن آغاز می شود. می توانید از کمپرس آماده استفاده کنید. البته، هنگام استفاده باید آن را در مایکروفر گرم کنید. همچنین می توانید کیسه یا لیف حمام را در آب داغ قرار دهید و آن را به عنوان کمپرس گرم به کار ببرید. البته آب نباید خیلی داغ باشد، زیرا ممکن است پوست تان را بسوزاند. می توانید برای آن قسمت از پوست تان که جوش های زیر پوستی دارد، از یک حوله استفاده کنید.

استفاده از چسب جوش

برچسب آکنه شبیه باند است. شما باید آن را مستقیماً روی جوش های خود قرار دهید. این برچسب باعث از بین رفتن باکتری ، سبوم و جوش می شود. مواد روی این برچسب ها متفاوت است ، اما بیشتر آنها حاوی عناصری مانند اسید سالیسیلیک هستند که با جوش ها مبارزه می کند. می توانید چسب جوش را از داروخانه تهیه کنید. این برچسب ها را هر روز روی جوش های خود بچسبانید تا زمانی که جوش ها از بین بروند. می توانید از این برچسب ها در طول روز استفاده کنید ، اما باید آنها را حداقل هر 24 ساعت یک بار تغییر دهید.

از دستکاری، فشار دادن و ترکاندن جوش ها بپرهیزید!

از دستکاری، فشار دادن و ترکاندن جوش ها بپرهیزید!

همه ی ما می‌دانیم انجام این کار درست نیست، اما ممکن است وسوسه شویم و جوش های خود را بترکانیم. اگر پوستی صاف و یکدست می خواهید، نباید هیچ جوشی را بفشارید یا آن را بترکانید. رعایت کردن این موضوع در جوش های زیر پوستی مهم تر است. زیرا این جوش ها در سطح پوست نیستند و ترکاندن آنها بسیار سخت و حتی گاهی غیر ممکن است. در واقع، فشار دادن این جوش ها التهاب را تشدید می کند. به دنبال آن، پوست این قسمت، آسیب پذیر و حساس می شود. این کار حتی ممکن است قرمزی را افزایش دهد و سبب باقی ماندن جای جوش روی پوست تان شود‌. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که جوش های زیر پوستی را با مجموعه ای از اقدامات و سپس با روش های درمانی از پوست خارج کنید.

از داروهای موضعی کمک بگیرید

بسیاری از داروهای موضعی آکنه در داروخانه ها و سالن های زیبایی وجود دارد. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که علت جوش را درمان می کند. به عنوان مثال ، اگر از دارویی حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده می کنید ، داروی دیگری را انتخاب کنید که چیز متفاوتی دارد. ترکیبات موجود در داروهای مختلف آکنه علل مختلف آکنه را مورد هدف قرار می دهد. به عنوان مثال ، بنزوئیل پراکسید باکتری های ایجاد کننده آکنه را که باعث ایجاد آکنه می شوند ، کاهش می دهد. سالیسیلیک اسید منافذ را باز می کند و لایه سلول های مرده را در سطح پوست از بین می برد. همچنین التهاب را کاهش می دهد. گوگرد از رشد باکتری های ایجاد کننده جوش جلوگیری می کند و منافذ مسدود شده پوست را برطرف می کند. ماسک آکنه Lafarge حاوی گوگرد است که می توانید از آن برای از بین بردن آکنه استفاده کنید.

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) پوست را لایه برداری می کنند. رتینوئیدها منافذ پوست را پاک کرده و تولید چربی را کاهش می دهند آنتی بیوتیک های موضعی مانند کلیندامایسین و اریترومایسین باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برند. آنها همچنین التهاب را کاهش می دهند. این مواد در بسیاری از پاک کننده ها و کرم های آکنه ، کرم ها ، ژل ها ، اسکراب صورت ، لوسیون ها و دستمال مرطوب یافت می شوند. برای تهیه داروهای موضعی حاوی این ترکیبات نیازی به نسخه پزشک ندارید. با این حال، بسیاری از داروهای غلیظ و مفید باید با نسخه پزشک مصرف شوند.

درمان جوش ها با سرکه سیب

درمان جوش ها با سرکه سیب

یک پنبه را در سرکه سیب خیس کنید ، سپس آن را روی جوش ها بمالید و پس از مدتی آن را پاک کنید. فقط مراقب باشید آن را به مدت طولانی روی پوست نگذارید ، زیرا به دلیل خاصیت اسیدی ممکن است باعث سوختگی پوست شود. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری از این سرکه را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و قبل از هر وعده غذایی بنوشید. این به بهبود گردش خون کمک می کند ، که به نوبه خود از ظهور جوش جلوگیری می کند.

الکل راهی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

یک تکه پنبه را در الکل خیس کرده و به آرامی روی جوش بمالید.بعد از نیم ساعت آنها را با آب ولرم بشویید.این کار را چندین بار در روز تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که به جای الکل می توانید از ادکلن هایی که از الکل تشکیل شده اند استفاده کنید.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی بیوتیک های بدون نسخه و مواد شیمیایی بدون نسخه است. می توانید این روغن را از مکان هایی که محصولات طبیعی به فروش می رسند خریداری کنید. محصولات روغن درخت چای نیز در داروخانه ها موجود است. برای اثربخشی مطلوب ، باید از محصولاتی استفاده کنید که حداقل 5 درصد روغن درخت چای را شامل می شود. این روغن را دوبار در روز تا زمان بهبود کامل جوش ها استفاده کنید. شما نباید از روغن درخت چای خالص استفاده کنید ، اما قبل از مصرف باید آن را رقیق کنید. برای این کار روغن درخت چای را یکی یکی با روغن پایه مخلوط کنید.

استفاده از روغن درخت چای

روغن های پایه روغن هایی مانند روغن نارگیل ، روغن جوجوبا و روغن زیتون هستند. پس از رقیق شدن ، مخلوط آماده شده را روی قسمتی از پوست که دارای جوش های زیر پوستی است بمالید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. سپس این ناحیه را بشویید. می توانید هر روز از روغن درخت چای استفاده کنید. استفاده از این روغن بی خطر و ایمن است. به یاد داشته باشید که هرگز این روغن را نخورید زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

جوانه ها زیر پوستی را با سیاه دانه درمان کنید!

توصیه متخصصان طب سنتی در این زمینه این است که کمی روغن کنجد و پودر سیاه دانه را به شکل ماسک تهیه کرده و روی پوست خود بمالید و بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب بشویید. اگر این تمرین را برای 10-15 روز به طور مداوم و منظم ادامه دهید ، تأثیر مثبتی را مشاهده خواهید کرد.

عسل معجزه میکنه!

عسل معجزه میکنه

عسل خام دیگر جایگزین طبیعی مواد شیمیایی بدون نسخه است. منظور از خام بودن عسل یعنی عسلی که گرم یا فیلتر نشده باشد. اکثر عسل ها (حتی برخی از عسل های خالص و طبیعی) تصفیه شده اند تا تخمیر نشوند و مایع بمانند. عسل دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است. بنابراین به پوست شما کمک می کند تا باکتری ها را از بین ببرد.

برای این منظور باید از عسل خام استفاده کنید. عسل معمولی موجود در فروشگاه ها برای این منظور مناسب نیست. مقدار کمی عسل خام را یک شب تا صبح روی جوش های خود بگذارید. می توانید عسل خام را با آب مخلوط کرده و از آن به عنوان پاک کننده پوست استفاده کنید.

با یخ درد پوست را تسکین دهید

یک کیسه یخ قرمزی ، التهاب و تورم را پس از تخلیه جوش از بین می برد. برای استفاده از یخ برای کاهش تورم و قرمزی پوست باید صورت خود را با آب گرم و پاک کننده ملایم پوست بشویید. آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. حوله را روی پوست خود نکشید ؛ بلکه، با یک ضربه بسیار ملایم ، آن را روی صورت خود بگذارید و آن را بردارید. تکه های یخ را در یک کیسه یا حوله پلاستیکی تمیز قرار دهید. کیسه یخ را به مدت 5 دقیقه روی جوش های خود قرار دهید. پس از 5 دقیقه ، آن را از صورت خود بردارید و 5 دقیقه دیگر دوباره روی آن قرار دهید.این کار را 3-4 بار در روز انجام دهید.

استفاده از نمک سولفات برای درمان جوش

یک قاشق چایخوری نمک سولفات را با نصف فنجان آب داغ مخلوط کنید تا تمام نمک در آب حل شود. سپس اجازه دهید مایع کمی خنک شود سپس با یک سواب پنبه ای روی جوش بگذارید. بگذارید خشک شود ، سپس با آب گرم بشویید. این کار را 2 یا 3 بار در روز تکرار کنید تا جوش ها از زیر پوست خارج شوند.

خمیر دندان برای درمان جوش زیر پوستی

قبل از خواب ، مقدار کمی خمیر دندان را روی جوش ها بمالید و بگذارید یک شب بماند. صبح صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را تا زمان از بین رفتن جوش ها انجام دهید. توجه داشته باشید که این درمان خانگی را می توان در طول روز استفاده کرد ، اما باید حداقل یک یا دو ساعت روی پوست باقی بماند.

شیر مناسب برای درمان جوش های زیر پوستی

شیر مناسب برای درمان جوش های زیر پوستی

با پنبه ، شیر را روی جوش های زیر پوست خود بمالید و بعد از ده دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید تا زمانی که جوش ها بیرون بیایند. همچنین می توانید یک تکه نان را در شیر داغ خیس کنید و سپس آن را در یک حوله بگذارید و چند دقیقه بجوشانید.این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

آب لیمو برای درمان جوش

آب یک یا دو لیمو را بردارید و با استفاده از یک پد روی جوانه ها بگذارید و آن را بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و با پنبه روی پوست بمالید و بعد از نیم ساعت پوست را با آب ولرم بشویید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید.

بهترین راه درمان آکنه و اسکار زیر پوستی چیست؟

برای از بین بردن جای زخم آکنه چندین مرحله وجود دارد. به عنوان مثال ، میکرودرم ابریژن ، لایه برداری ، درم ابریژن ، لیزرهای ابلیشن مانند CO2 یا اربیوم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. IPL گاهی برای تغییر رنگ استفاده می شود. گاهی IPL و ND YAG همزمان با CO2 ترکیب می شوند. بنابراین روشهای متفاوتی برای درمان آنها وجود دارد. تزریق اسید هیالورونیک به جای زخم و صاف کردن آنها نیز می تواند مفید باشد. بر اساس تجربیات به دست آمده ، می توان با اطمینان گفت که بهترین روش ، روش فرعی کانولاسیون است. مگر در صورت تشخیص پزشک ، این روشها در موارد خاصی از زخم استفاده می شود. ترکیبی همزمان از تقسیم کلزا با سایر روشها می تواند انجام شود. اما به طور کلی ، نتایج بخش فرعی کانولا بهتر از سایر بخش ها بود.

کدام گروه سنی بیشتر تحت تأثیر جوش زیر پوستی قرار می گیرند؟

در واقع جوش و آکنه در یک گروه سنی خاص عود می کند و وقتی جوش ها را درمان می کنیم نمی تواند مانع از عود آنها شود. ممکن است لازم باشد دارو را به طور مکرر استفاده کنید تا نقطه جوش به پایان برسد. محدوده سنی ، که بیشتر رایج است ، در سن بلوغ در پسران شروع می شود و می تواند تا پنج سال طول بکشد ، اما برای برخی افراد بسیار بیشتر طول می کشد ، بنابراین می توان انتظار داشت که 95 درصد از افراد زیر 30 سال را به طور کامل درمان می شود ، اما هنوز در این سن ممکن است تحت تأثیر این جوش ها قرار بگیرند.

حتی در یک درصد موارد بعد از چهل سالگی ، این جوش ها می توانند ادامه پیدا کنند. البته افرادی که در سنین بالاتر دچار جوش می شوند ، کمتر دچار جوش زیر پوستی می شوند و احتمال جوش چرک ، قرمزی و التهاب بیشتر از جوش زیر پوستی است. همچنین باید توجه داشت که لیزر در درمان جوش های زیر پوستی مفید نیست ، اما اگر این جوش ها درمان شوند و روی صورت باقی بمانند ، می تواند مفید باشد. علاوه بر این ، مطالعات مختلف تأثیر رژیم غذایی بر روی این جوش ها را نشان نداده و ما آنها را به این افراد توصیه نمی کنیم ، اما اگر خود بیمار متوجه تأثیر یک غذای خاص در ایجاد جوش ها شود ، باید از خوردن آن خودداری کند.

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *