درمان پوست خشک با طب سنتی

درمان پوست خشک با طب سنتی

درمان پوست خشک با طب سنتی

خشکی پوست به خودی خود از بین نمی رود. خوشبختانه، درمان‌های خانگی وجود دارد که کار می‌کنند و احتمالاً در حال حاضر برخی از آنها را در خانه خود ذخیره می‌کنید. در این مقاله درمان پوست خشک با طب سنتی را بررسی میکنیم.

خشکی پوست برای بهترین ما اتفاق می افتد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم پوست خشکی دارند. برخی از افراد می توانند شرایطی را که در آن ها تمایل به داشتن پوست خشک و ترک خورده دارند، به صورت ژنتیکی به ارث ببرند. برخی دیگر به بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس مبتلا می شوند که لزوما ارثی نیستند، اما اکتسابی هستند.

 

خشکی پوست می تواند ظاهر و کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله باعث می شود تمرکز در محل کار و خانه سخت شود. این درمان‌های خانگی برای پوست خشک و خارش‌دار ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. البته، دکتر دین به ما یادآوری می‌کند که گاهی اوقات خشکی پوست برای درمان‌های خانگی بسیار شدید است و این زمانی است که وقت آن است که به متخصص پوست خود مراجعه کنید. اگر پوست خشکی دارید باید حتما این کار را انجام دهید.

1. درمان طبیعی خشکی پوست: روغن زیتون

این غذای اصلی فقط برای پخت و پز نیست. وقتی صحبت از درمان های طبیعی خشکی پوست می شود، دکتر دین توصیه می کند چند قطره روغن زیتون خالص را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید. او می‌گوید از سوی دیگر، یک لایه نازک روغن زیتون که مستقیماً روی پوست خشک اعمال می‌شود، می‌تواند به عنوان یک درمان فشرده در طول شب استفاده شود. به سادگی در دوش صبحگاهی خود را بشویید. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هایی است که به تسکین و التیام پوست خشک کمک می کند و می تواند به روش های شگفت انگیزی برای بهبود مو، پوست و موارد دیگر استفاده شود.

2. درمان طبیعی خشکی پوست: مرطوب کننده

طبق گفته کلینیک مایو، هوای خشک می تواند باعث خشکی پوست شود. اگر هوای خانه شما خشک است، سعی کنید از یک مرطوب کننده برای افزایش رطوبت هوا استفاده کنید. می تواند به جلوگیری از خشکی شدید صورت کمک کند. مرطوب‌کننده‌های قابل حمل یا آن‌هایی که به یک بخش متصل می‌شوند، هر دو می‌توانند به خشکی کمتر هوای خانه کمک کنند.

3. درمان طبیعی خشکی پوست: روغن نارگیل

مطالعه ای در سال 2014 در مجله بین المللی پوست نشان داد که روغن نارگیل بکر اثرات مثبتی بر روی بیماران کودکان مبتلا به درماتیت آتوپیک دارد، یک بیماری پوستی که می تواند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود. پس از استفاده از روغن نارگیل  به مدت هشت هفته، شرکت‌کنندگان نسبت به افرادی که از روغن معدنی استفاده می‌کردند، کمتر خارش داشتند و آبرسانی پوست بهتری داشتند.

کاربرد عسل برای پوست خشک
کاربرد عسل برای پوست خشک

4. درمان طبیعی خشکی پوست: عسل

دکتر دین می گوید عسل هم خاصیت مرطوب کنندگی و هم خاصیت ضد میکروبی دارد. برای استفاده از این مزیت، او توصیه می کند که عسل خام و ارگانیک را روی پوست خشک خود بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

5.درمان طبیعی خشکی پوست: از دوش گرفتن طولانی و آب گرم خودداری کنید

یک دوش طولانی و آب گرم می تواند استرس یک روز پرمشغله را از بین ببرد. اما نه به این سرعت، دکتر دن که یک متخصص است هشدار می دهد: “این کار پوست را خشک می کند و روغن های ضروری مورد نیاز برای کمک به حفظ رطوبت را می شست.” در عوض، دوش آب گرم را برای مدت زمان کوتاه‌تری، کمتر در هفته امتحان کنید. او می گوید برای پوست خشک بهتر است.

کاربرد شیر برای پوست خشک
کاربرد شیر برای پوست خشک

6. درمان طبیعی خشکی پوست: شیر

دفعه بعد که می خواهید یک حمام آرامش بخش بگیرید، مقداری شیر به وان اضافه کنید. این به رفع خشکی و خارش پوست کمک می کند. شیر حاوی اسید لاکتیک است که به لایه برداری سلول های مرده پوست کمک می کند. این همچنین یک ضد التهاب است، بنابراین به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند. او استفاده از شیر گاو یا بز کامل را توصیه می کند. برای حمام شیر کافی است از آب ولرم استفاده کنید و یک تا سه گالن شیر به آن اضافه کنید. 15 دقیقه در آن خیس کنید و پس از آن حتما بشویید. اگر نمی‌خواهید تمام بدنتان را در شیر خیس کنید، دکتر دین می‌گوید می‌توانید یک حوله را در شیر قرار دهید و سپس آن را به مدت 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و سپس آن را بشویید. دریابید که آیا استفاده از صابون شیر بز می تواند به سلامت پوست شما نیز کمک کند.

7. درمان طبیعی خشکی پوست: بلافاصله بعد از دوش گرفتن مرطوب کنید

اگر پوست صورت یا بدن شما به شدت خشک است، به احتمال زیاد تا آنجا که ممکن است از مرطوب کننده استفاده می کنید. دکتر دن می گوید که استفاده از مرطوب کننده بسیار مهم است. او توصیه می کند بلافاصله پس از خشک شدن با حوله مرطوب کنید تا رطوبت حمام یا حمام شما به بهترین وجه مسدود شود.

8. درمان طبیعی خشکی پوست: جو دوسر

وقتی نوبت به درمان‌های خانگی برای پوست خشک و خارش‌دار می‌رسد، بلغور جو دوسر مدت‌هاست که  استفاده می شده است. فقط برای صبحانه  هم کاربرد ندارد؛ جو دوسر حاوی قندها و اسیدهای چرب خاصی است که باعث آبرسانی پوست می شود  و با خارش ناشی از خشکی پوست مبارزه می کند. آن را آسیاب کرده و تا زمانی که آب جاری است به حمام خود اضافه کنید، 15 دقیقه خیس کنید و سپس با حوله بدنتان را خشک کنید.

9. درمان طبیعی خشکی پوست: برس زدن پوست

به گفته کلینیک کلیولند، یک برس موی سفت روی پوست خشک زمستانی ممکن است خوشایند به نظر نرسد، اما برای به حداقل رساندن خشکی پوست کاملاً مؤثر است. قبل از دوش گرفتن، برس را خشک کنید  موهای مو در ابتدا کمی زمخت هستند  سپس بعد از دوش گرفتن از لوسیون استفاده کنید تا رطوبت را مسدود کند.

کاربرد آووکادو برای پوست خشک
کاربرد آووکادو برای پوست خشک

10. درمان طبیعی خشکی پوست: آووکادو

نیمی از نان تست خود را بکوبید و نیمی دیگر را برای صورت خود ذخیره کنید: آووکادو سرشار از ویتامین های A و E است که پوست را بهبود می بخشد. آووکادو را روی صورت خود پخش کنید، آن را ماساژ دهید، صبر کنیدو سپس با آب گرم بشویید. یا این روغن آووکادو را قبل از خواب امتحان کنید.

کاربرد روغن کنجد برای پوست خشک
کاربرد روغن کنجد برای پوست خشک

11. درمان طبیعی خشکی پوست: روغن کنجد

یک بطری روغن کنجد دم دست داشته باشید. کری اکسلرود، یک مربی سلامت جامع در بوستون، ماساژ منظم روغن گرم را با استفاده از روغن کنجد توصیه می‌کند تا پوست شما تغذیه و هیدراته بماند. می‌توانید از روغن کنجد مستقیماً از قفسه  استفاده کنید یا بطری‌های کوچک‌تری بخرید تا راحت آنها را نگه دارید.

12. درمان طبیعی خشکی پوست: آب بنوشید

آب بیشتری بنوشید. تحقیقات در سال 2015 در بالینی، آرایشی و پوست تحقیقاتی نشان داد که افزودن 2 لیتر آب به رژیم غذایی روزانه به مدت یک ماه ممکن است آبرسانی پوست را بهبود بخشد، به خصوص اگر به طور معمول H20 به اندازه کافی مصرف نکنید این امر ضروری خواهد بود.

13. درمان طبیعی خشکی پوست: روغن اسطوخودوس و عسل

یک فنجان روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری عسل و چند قطره اسانس اسطوخودوس را مخلوط کرده و آن را روی پوست خشک خود بمالید. رطوبت را محبوس کرده و پوست خشک شما را آبرسانی می کند. و اسانس اسطوخودوس نشان داده است که ذهن و بدن را آرام می کند و به خواب کمک می کند.

14. درمان طبیعی خشکی پوست: وازلین

متخصصان هاروارد می گویند که محلول های پوست خشک نباید گران باشند: اگر وازلین در دست دارید، پس تمام کارهایتان را به درستی انجام دهید چون یک درمانگر طبیعی است. وازلین می تواند رطوبت را به پوست شما ببندد به همان اندازه که محصولات گران قیمت تر هستند. بعد از حمام، سعی کنید کمی به دستان خود مالیده و سپس به قسمت های خشک ترک خورده خود بمالید.

 

15. درمان طبیعی خشکی پوست:  موم پارافین

غوطه ور شدن در حمام موم پارافین گرم ممکن است همان چیزی باشد که دست ها و پاهای ترک خورده شما به آن نیاز دارند. موم به افزایش رطوبت پوست کمک می کند.  حتی می تواند به درد مفاصل شما کمک کند.

16. درمان طبیعی خشکی پوست: صابون لباسشویی بدون عطر

به گفته کارشناسان هاروارد، پوست خشک شما می تواند به شما بگوید که صابون لباسشویی و ورقه های خشک کن را عوض کنید. رنگ ها و عطرهای موجود در این محصولات از محرک های پوستی شناخته شده هستند.

کاربرد روغن کرچک برای پوست خشک
کاربرد روغن کرچک برای پوست خشک

17. درمان طبیعی خشکی پوست: روغن کرچک

روغن کرچک ممکن است جذاب یا مد روز نباشد، اما درست مانند روغن زیتون و روغن نارگیل، سرشار از اسیدهای چرب است. روغن کرچک برای مالیدن روی کوتیکول‌های ترک‌خورده و پاشنه‌های خشک، روی لب‌های ترک خورده یا هر نقطه‌ای که نیاز به رطوبت بیشتری دارد، عالی است.

18. درمان طبیعی خشکی پوست: کرم دست

اگر حمام محل کار شما مجهز به خشک کن هوا است، ممکن است بخواهید یک لوله از آن را در کشوی میز خود قرار دهید. شستن مرتب دست ها، که باید انجام دهید، مخصوصاً در اوج فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، می تواند شما را سالم نگه دارد، اما ممکن است دست ها را نیز خشک کند.

19. درمان طبیعی خشکی پوست: بالم لب

پوست لب‌های شما مساحت زیادی را اشغال نمی‌کند، اما وقتی خشک و ترک می‌خورد، درد واقعی را به شما میدهد. لیسیدن لب ها خشکی را تشدید می کند. دندانپزشکی به نام آرون مانلا که  دکترای دندانپزشکی  است با همکاران دندانپزشکی کودکان در راندولف در نیوجرسی، به بیماران خود توصیه می کند که یک بالم لب مرطوب کننده را در دسترس داشته باشند و در صورت نیاز دوباره استفاده کنند.

 

کاربرد پاپایا برای پوست خشک
کاربرد پاپایا برای پوست خشک

20. پاپایا

گفته می شود پاپایا دارای مزایای مرطوب کنندگی بالایی است و همچنین پوست را روشن می کند. این غذای غنی از آنزیم مملو از مواد مغذی است که برای حفظ سلامت، تغذیه و درخشندگی پوست ضروری است. پاپایا همچنین می تواند به تسکین آفتاب سوختگی و التهاب نیز کمک کند. ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را نیز کاهش می دهد. پالپ یک برش پاپایا را بتراشید و دانه ها را از بین ببرید. تفاله را با یک فنجان آب در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. بعد از تمیز کردن پوست از آن با پنبه استفاده کنید.

21. آب برنج

آب برنج یکی از بهترین مواد طبیعی پوست برای درمان خشکی پوست است. ژاپنی ها برای قرن ها از آن در روتین های زیبایی خود استفاده می کردند. سطح pH پوست را متعادل می کند و به حفظ رطوبت کمک می کند و در عین حال پوست را روشن می کند، تیرگی پوست را از بین می برد، مرطوب می کند و با علائم پیری مبارزه می کند. می توان از آن به عنوان لایه بردار پوست صورت و بدن استفاده کرد که به تسکین و مرطوب کردن پوست های خشک و خارش دار کمک می کند. وقتی برنج خود را می شویید، آب آن را ذخیره کنید و با پنبه روی پوست خود بمالید.

22. روغن هسته زردآلو

این بهترین روغن حامل برای پوست های بسیار خشک است. متوجه خواهید شد که این روغن را عمدتاً در مناطق سردسیر کشور می فروشند زیرا واقعاً در مرطوب کردن پوست مؤثر است. در درمان روزاسه و پسوریازیس نیز موثر است. این روغن سرشار از ویتامین C و E است که مصرف آن ضروری است.

23. کره شی

کره شی که به دلیل خواص عمیق تغذیه‌کننده‌اش معروف است، یک راه حل مطمئن برای رفع تمام مشکلات پوست خشک شما است. فوق العاده مغذی است و به هیچ وجه پوست شما را اذیت نمی کند. دارای غلظت بالایی از اسیدهای چرب و ویتامین ها به همراه خواص ضد التهابی و التیام بخش است.

24. لباس هایی از جنس خوب بپوشید

جنس لباسی که می پوشید می تواند بر احساس پوست شما تأثیر بگذارد. مواد مصنوعی مانند نایلون و پلی استر در هنگام ساخت در معرض مواد شیمیایی بی شماری قرار می گیرند. این مواد شیمیایی ممکن است باعث خارش و تحریک پوست شما شوند. اگر پوست حساسی دارید، لباس های نخی یا ابریشمی را انتخاب کنید. آنها مواد تنفسی هستند که به راحتی روی پوست شما کار می کنند.

25. کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه های شدید خورشید به شدت به پوست آسیب می رساند. به غیر از برنزه شدن بد، قرار گرفتن طولانی مدت پوست در معرض نور خورشید می تواند به آن آسیب برساند. در صورت امکان از بیرون رفتن خودداری کنید، اما مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب در دسترس دارید. برخی از کرم های ضد آفتاب نیز به عنوان مرطوب کننده عمل می کنند.

کاربرد روغن جوجوبا برای پوست خشک
کاربرد روغن جوجوبا برای پوست خشک

26. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا معمولا به عنوان یک مرطوب کننده برای انواع پوست استفاده می شود. پوست را نرم می کند و پوسته پوسته شدن پوست را از بین می برد. همچنین باعث رشد سلول های جدید پوست می شود. دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین پوست شما کمک می کند. به عنوان یک عامل ترمیم کننده سد پوست عمل می کند . با اثرات آنتی اکسیدانی خود باعث ضد پیری و التیام زخم می شود . روغن آرگان یک جایگزین عالی برای روغن جوجوبا است و می تواند برای درمان مشکلات پوستی خشک استفاده شود.

موارد مورد نیاز:

1/2 قاشق چایخوری روغن جوجوبا

2 فنجان آب گرم

حوله

اقدامات

حوله را در آب گرم خیس کنید و روی صورت خود قرار دهید. حوله را به مدت 5 تا 7 دقیقه روی آن نگه دارید و سپس آن را بردارید.

روغن جوجوبا را با حرکات آرام و دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید. ماساژ پوست را با حرکات رو به بالا برای چند دقیقه ادامه دهید.

اجازه دهید روغن خیس بخورد و سپس روغن اضافی را با دستمال پاک کنید.

سوال:چند بار باید این کار را انجام دهید؟

1-2 بار در هفته

احتیاط: آب نباید خیلی داغ باشد. در غیر این صورت، می تواند پوست شما را زخمی کند.

 

27 روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص مرطوب کنندگی است که پوست شما را تغذیه می کند. پلی فنول های موجود در این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و به مقابله با آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کنند. مطالعات همچنین نشان می دهد که به ترویج بازسازی پوست و بهبود زخم کمک می کند . یک مطالعه موش نشان می دهد که اسطوخودوس به بهبود زخم کمک می کند، که ممکن است به خارش و شکستگی پوست ناشی از خشکی پوست کمک کند.

مواد مورد نیازی که باید آنها را داشته باشید؟

2 قاشق چایخوری روغن زیتون با کیفیت

1-2 قطره اسانس اسطوخودوس

اقداماتی که باید انجام دهید

روغن اسطوخودوس را با روغن زیتون مخلوط کنید.

معجون را روی پوست خود ماساژ دهید. روغن اضافی را با یک دستمال پاک کنید.

از طرف دیگر، می توانید از مقدار کمی از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

روغن های دیگری که می توان به جای روغن اسطوخودوس استفاده کرد روغن هسته انگور، روغن سرو و روغن سیاه دانه است.

28. روغن ویتامین E

روغن ویتامین E برای هدف قرار دادن خشکی بیش از حد استفاده می شود زیرا می تواند آبرسانی پوست را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به درمان اختلالات پوستی کمک کند. همچنین دارای خواص محافظت کننده از نور و ضد پیری است که به جلوگیری از پیری پوست کمک می کند . همچنین می توانید از کپسول های روغن گل مغربی برای درمان خشکی پوست استفاده کنید.

 

مواد موردنیازی که به آن نیاز دارید؟

1-2 کپسول ویتامین E

اقدامات لامزی که باید انجامشان دهید

کپسول ها را سوراخ کنید و روغن را در یک کاسه خالی کنید.

این روغن را روی نواحی آسیب دیده بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید.

بگذارید روغن یک شب روی پوست بماند.

صبح صورت خود را طبق معمول بشویید.

سوال:چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

29. روغن خردل

روغن خردل در برخی جاها برای درمان پوست خشک استفاده می شود. اما هیچ مدرک علمی برای اثبات کارایی آن وجود ندارد.

 

مواد مورد نیاز

1-2 قطره روغن خردل

اقدامات لازم

روغن را بین نوک انگشتان خود گرم کنید و آن را روی لکه های خشک روی صورت خود بمالید. بگذارید یک شب روی آن بماند.

 

5 / 5. 2

2 دیدگاه برای “درمان پوست خشک با طب سنتی

  1. آرتا رضایی گفته:

    سلام
    این متن درمان پوست خشک تون عالیه. قبلا مشابه همین مطالب رو توی سایت یه حکیم طب سنتی و طب شناس خوندم. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *