علت منافذ باز پوست چیست؟ چطور درمان کنیم؟

علت منافذ باز پوست چیست؟

علت منافذ باز پوست یا سوراخ های ریز پوست چیست؟  افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض آلاینده های محیطی و نور خورشید و برخی عوامل ژنتیکی می تواند باعث آسیب پوستی شود که بر زیبایی فرد تأثیر می گذارد. یکی از این آسیب ها منافذ باز پوست است که به دلیل ضعیف شدن پوست در سنین بالا و کاهش تولید کلاژن و الاستین ایجاد می شود. بازکردن و بزرگ شدن منافذ پوست ، علاوه بر اینکه بر زیبایی فرد تأثیر بسزایی دارد ، عامل دیگر مشکلات پوستی نیز می باشد. به همین دلیل ، مردم به دنبال راه هایی هستند که این منافذ را از بین ببرند تا پوستی زیبا تر و یکدست داشته باشند و از آسیب به پوست آنها جلوگیری شود. با بیوتی گیاهی همراه باسید تا با علت منافذ باز پوست آشنا بشویم.

راه های بستن منافذ زیر پوستی چیست؟

با افزایش سن پوست و سطح کلاژن در پوست ، منافذ پوست به تدریج گسترده تر می شوند. بنابراین آنها به راحتی قابل تشخیص هستند و به شدت بر زیبایی انسان تأثیر می گذارند. از طرف دیگر ، این منافذ باز محل مورد علاقه باکتری ها ، آلاینده ها و چربی ها است. تجمع گرد و غبار ، خاک و چربی در این منافذ به پوست آسیب می رساند و باعث ایجاد لکه های سفید یا سیاه روی پوست می شود. عدم مراقبت مناسب از منافذ ایجاد شده آنها را بازتر و شفاف تر می کند و همچنین آسیب ناشی از آنها را افزایش می دهد.

این مشکلات کارشناسان را بر آن داشته تا راه هایی را برای محدود کردن علت منافذ باز پوست با کمترین عوارض جانبی و درد و بازگرداندن زیبایی افراد در نظر بگیرند. علاوه بر روش های بالینی ، چندین درمان خانگی برای منافذ باز وجود دارد. این درمانها به اندازه روشهای بالینی مفید نیستند ، اما می توانند از باز شدن منافذ پوست جلوگیری کنند.

منافذ باز پوست چه مشکلاتی را در افراد ایجاد می کند؟

اگر فردی برای باریک شدن منافذ پوست اقدامات مناسب انجام ندهد ، ظاهر پوست و حتی رنگ آن به طور کامل تغییر می کند و این بر زیبایی آن تأثیر بسزایی می گذارد. علاوه بر این ، تجمع آلودگی و چربی در منافذ باز پوست باعث ایجاد جوش های سرسیاه یا چرک روی پوست می شود و سلامت آن را به خطر می اندازد. علاوه بر این موارد ، تجمع باکتری ها در منافذ پوست زمینه ای برای تشدید آسیب های موجود و ایجاد آسیب بیشتر است که این امر تأثیرات منفی بر سلامت پوست فرد و البته زیبایی آن خواهد گذاشت.

همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

هرچه آفتاب بیشتر به پوست ما آسیب برساند ، کلاژن و الاستین بیشتر آسیب دیده و پوست بیشتر شل می شود. در نتیجه ، پوست که سفتی خود را از دست می دهد ، منافذ آن بیشتر نمایان می شود. اگر از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بیشتر استفاده می کنید ، از پوست خود در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کنید. بنابراین ، هر روز (حتی در روزهای بارانی یا سرد) از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. این آسیب به نور خورشید با افزایش تماس در طول زمان افزایش می یابد. استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک کند.

علت منافذ باز پوست به دلیل فراموش کردن لایه برداری روزانه

اگر پوست چربی دارید و نمی دانید علت منافذ باز پوست خود چیست؟ ، لایه برداری به حذف ناخالصی ها مانند گرد و غبار ، سلول های مرده پوست و چربی اضافی از منافذ کمک می کند. در نتیجه ، منافذ بسته پوست تمیز شده و کوچکتر به نظر می رسند. به خاطر داشته باشید که لایه برداری زیاد می تواند پوست را خشک کند.

استفاده از کرم های حاوی اسید میوه

مصرف شبانه یا شبانه در بین کرم های “AHA” 10 تا 15 درصد پس از چند ماه تا حدودی تأثیر خود را در کوچک شدن منافذ نشان می دهد. این کرم ها علاوه بر تحریک تشکیل سلول و لایه برداری پوست ، باعث تحریک تولید کلاژن در درم و سفت شدن پوست و کاهش منافذ باز پوست می شوند.

پوست چرب بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد!

پوست چرب بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد

منافذ پوست مجاری طبیعی هستند که از طریق آنها سبوم جدا شده از غدد چربی عبور کرده و از طریق فولیکول های مو به سطح پوست می رسد. به طور طبیعی ، این کانال ها در افرادی که پوست چرب دارند بازتر است. در واقع ، چربی منافذ را باز می کند تا بهتر تخلیه شود. اگرچه این کاملاً طبیعی است ، اما برخی از افراد دوست ندارند کانال های پوستی آنها باز باشد. در این مورد ، توصیه می شود پوست آنها را خشک نگه دارید. بیشتر شستشو دهید ، از سشوار استفاده کنید و از کرم های چرب خودداری کنید. به این ترتیب می توان منافذ را تا حدودی باریک کرد. اما با گذشت زمان ، پوست همه خشک تر و منافذ آنها کوچکتر می شود.

هر شب آرایش خود را پاک کنید

بسیار مهم است که قبل از خواب صورت خود را تمیز کنید. اگر شبها با آرایش بخوابید ، منافذ پوست شما مسدود می شود. به عنوان لوازم آرایشی ، چربی ها و باکتری ها در منافذ پوست تجمع می یابند. اگر زمان کمی دارید ، می توانید با استفاده از دستمال مرطوب آرایش را سریع پاک کنید.

IPL

در درمان IPL ، درمان با کمک نور پالسی انجام می شود ، که تأثیر بسزایی در بافت پوست و منافذ آن خواهد داشت و تنها پس از یک جلسه درمان متوجه خواهید شد که چگونه حفره ها سخت شده اند و با استفاده از این روش برطرف می شود. لکه های قرمز یا قهوه ای روی پوست و همچنین شفافیت پوست را افزایش می دهد.

یکی از علت منافذ باز پوست مصرف نکردن آب فراوان است

حفظ رطوبت پوست و مصرف آب کافی از بسیاری از آسیب های پوستی جلوگیری می کند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مهم است. نوشیدن آب کافی و استفاده از لوازم آرایشی بر پایه آب از ورود چربی اضافی جلوگیری کرده و منافذ پوست را باز می کند.

منافذ باز پوست می تواند ارثی نیز باشد

منافذ باز پوست می تواند ارثی نیز باشد

نوع پوست انسان مانند چرب ، خشک و … بر اساس وراثت تعیین می شود ، بنابراین از آنجا که منافذ باز هستند و جوش ها در پوست های چرب بیشتر دیده می شود ، می توان گفت که این موارد نیز به طور غیر مستقیم ارثی هستند. با این حال ، یک فرد می تواند پوست چرب را به ارث برساند ، اما نه خیلی جوش و منافذ پوست خیلی باز است.

نه به لوازم آرایشی چرب

اگر لوازم آرایشی چرب هستند ، قطعاً می توانند منافذ باز پوست را بدتر کنند ، بنابراین اگر این مشکل را دارید ، به هیچ وجه نباید از موادی مانند پودر استفاده کنید. توصیه می شود به جای آن از پودر غیر چرب ، پنکیک ، لوازم آرایشی و ضد آفتاب استفاده کنید. حتی اگر کک و مک دارید ، باید از کرم های بدون چربی و داروهای ضد شوره استفاده کنید.

مهم ترین چیز شستشوی منظم است

مهم ترین کار برای کوچک شدن منافذ ، شستشوی منظم است. همچنین داروهای جوانسازی پوست می تواند بسیار مفید باشد. همیشه سعی کنید از داروهای موضعی استفاده کنید ، نه داروهای خوراکی ، اما اگر شرایط شدید است ، لازم است از داروهای خوراکی نیز استفاده کنید. لیزر و لایه بردار نیز در درمان جوش و منافذ باز پوست مفید هستند. پاک کننده های خاصی در بازار وجود دارد که اسکراب نامیده می شوند.

این مواد کار چندانی نمی کنند و مانند سایر شوینده ها هستند ، بنابراین نباید انتظار داشت که کاملاً سفت شوند یا اینکه اصل درمان خشک شدن پوست است ، چه با صابون معمولی و چه با کرم و داروهای لایه بردار این مشکل تا حدی پا برجاست. در صورت وجود غذاهایی که باعث خشک شدن پوست می شوند ، داروهای خانگی نیز می توانند مفید باشند. زیرا بسیاری از افراد از پوست میوه برای این منظور استفاده می کنند. اسید میوه مورد استفاده در کرم های لایه بردار نیز به همین ترتیب پوست را بهبود می بخشد.

درمان منافذ باز پوست صورت با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن نیز یکی از بهترین روش ها است. بعد از لیزر ، میکرودرم ابریژن بیشترین تاثیر را دارد. با این روش عوارض جانبی زیادی مشاهده نمی کنیم. همچنین هزینه میکرودرم ابریژن کمتر از لیزر است.

از یخ استفاده کنید

یخ باعث کوچک شدن سلول های پوست می شود که به بسته شدن منافذ پوست کمک می کند. مهم است که یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید. این کار باعث خشک شدن پوست و تشدید آسیب می شود. برای استفاده از ماسک یخ ، تکه های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را در یک حوله یا حوله نازک بپیچید. این کار را به طور منظم حدود دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

دوبار در روز صورت خود را بشویید

اگر پوست ما چرب باشد ، منافذ بزرگتر نمایان می شود. بنابراین ، روزی دوبار صورت خود را بشویید تا منافذ با آلودگی ها مسدود نشوند و پوست شما کاهش یابد. علاوه بر این ، شستن صحیح صورت از آکنه جلوگیری کرده و التهاب و سلامت پوست را بهبود می بخشد. البته هنگام شستن صورت مراقب باشید تا از آب ولرم استفاده کنید. آب گرم پوست را تحریک می کند و منافذ پوست را باز می کند.

صورت خود را صحیح بشویید

مالیدن پوست به آن آسیب می رساند و پوست را ملتهب می کند. اگر پوست ما ملتهب شود ، منافذ آن بیشتر نمایان می شود. شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا از تحریک پوست و مسدود شدن منافذ جلوگیری شود.

هر روز پوست خود را مرطوب کنید

هر روز پوست خود را مرطوب کنید

مرطوب کننده نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما دارد. حفظ و مرطوب کردن پوست یکی از وظایف اصلی آن است. مرطوب کردن روزانه پوست چرب ممکن است نامناسب به نظر برسد ، اما از باز شدن منافذ جلوگیری می کند. این باعث می شود چربی (سبوم) به جای نشستن در سطح منافذ ، به عمق پوست نفوذ کند. پوست را مرطوب کنید تا منافذ پوست با روغن بسته نشوند و کوچکتر به نظر برسند.

لیزر درمانی برای از بین بردن علت منافذ باز پوست

لیزر درمانی منافذ باز پوست یکی از روشهای بستن منافذ باز پوست است که با توجه به نوع پوست و نیاز بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه نتایج لیزر به اندازه طب سوزنی پوست نیست ، اما پس از چند جلسه لیزر درمانی ، آزادسازی کلاژن و جوانسازی سلول های آسیب دیده آزاد می شود.

شستشوی زیاد نیز مرض است!

در درمان آکنه یک اصل وجود دارد. اگر پوست چرب است و جوش ها روشن هستند ، استفاده از شوینده ها تا حدودی به از بین بردن آنها کمک می کند ، اما اگر فرد دارای روغن و جوش قوی باشد و فقط پوست را بدون استفاده از داروهای درمانی زیاد شستشو دهد ، این امر برخی مفید خواهد بود. میکروب هایی که در سطح پوست زندگی می کنند و به طور طبیعی ناپدید می شوند. درست مانند میکروب های مفید در معده و روده که باعث ضخیم شدن مدفوع می شود و اگر فردی برای درمان گلودرد از آنتی بیوتیک استفاده کند ، این میکروب های مفید از بین می روند و اسهال ایجاد می شود. میکروب های مفید روی پوست نیز از رشد میکروب های گرم منفی مضر جلوگیری می کنند.

این میکروب ها در اثر شستشوی زیاد یا استفاده زیاد از مواد ضدعفونی کننده مانند بتادین ، الکل و … از بین می روند و میکروب های مضر فعال می شوند. به این ترتیب ، جوش ها و چربی پوست تشدید می شود ، بنابراین شستشو فقط بر افرادی تأثیر می گذارد که جوش و چربی روشن دارند. اگر فردی از شوینده ها استفاده می کند و در کوتاه مدت پاسخ نمی دهد ، باید درمان را شروع کند. در غیر این صورت ، میکروب های مضر فعال شده و باعث ایجاد فولیکولیت (التهاب شدید فولیکول های مو) می شوند که حتی از جوش ها بدتر است!

از ماسک با عسل و دارچین استفاده کنید

این ماسک برای درمان منافذ باز پوست که تبدیل به جوش های سرسیاه شده است بسیار مناسب است. نوع این نوع منافذ باز معمولاً در بینی یا گونه ها دیده می شود و ظاهر نامناسبی به صورت می دهد. برای تهیه این ماسک ، یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با سه قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید تا خمیر قهوه ای به دست آید. این خمیر را روی سطح پوست ، به ویژه نواحی دارای جوش سرسیاه بمالید و بعد از خشک شدن ، آن را با آب ولرم بشویید.

پوست صورت را با ژل مخصوص بشویید

اگر پوست شما چرب است یا می خواهید منافذ باز پوست خود را ببندید ، توصیه می کنیم از ژل های مختلف پاک کننده صورت استفاده کنید. سایر پاک کننده ها و پاک کننده ها مانند صابون ممکن است حاوی موادی باشند که در منافذ پوست ما باقی مانده و چربی پوست را افزایش می دهند. اما ژل پاک کننده صورت به پاکسازی منافذ پوست کمک می کند. در نتیجه ، پوست به نوع مورد نظر ما نزدیکتر است.

ترکیب شیر و ژلاتین هم بد نیست!

ترکیب شیر و ژلاتین هم بد نیست

برای تهیه این ماسک ، باید مقدار مساوی شیر و ژلاتین را مخلوط کرده و مخلوط به دست آمده را روی پوست خود بمالید. هنگامی که این مخلوط روی پوست شما خشک شد ، دوباره این کار را انجام دهید و برای سومین بار مقدار مناسبی از مخلوط را روی دو لایه خشک شده بمالید. پس از اعمال لایه سوم روی پوست ، 20 تا 25 دقیقه صبر کنید و سپس لایه ها را از پوست خود بردارید. توجه داشته باشید که این می تواند کمی دردناک و آزاردهنده باشد. بنابراین ، اگر پوست شما حساس است ، آن را با آب ولرم بشویید.

پوست خود را با لایه برداری درمان کنید

علت منافذ باز پوست با افزایش سن ، پوست ما سفتی خود را از دست می دهد و افتادگی پیدا می کند. در این حالت ، منافذ بزرگتر پوست مشاهده می شود. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین C مانند فلفل قرمز بخورید. ویتامین C به بدن ما در تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن محافظ مهم پوست است و از پوست در برابر افتادگی محافظت می کند. ویتامین C همچنین از التهاب پوست و پیر شدن پوست جلوگیری می کند. سرم های ویتامین C و سرم های حاوی رتینول (مشتقات ویتامین A) بهترین راه برای جلوگیری از پیری پوست است.

لایه برداری شیمیایی

برای درمان این مشکل می توانید از محصولات حاوی رتینول استفاده کنید. رتینول ها که از ویتامین A استخراج می شوند ، ترشح چربی پوست را کاهش داده و منافذ پوست را کوچک کرده و از بین می برند. اما به یاد داشته باشید که بهتر است از این محصول در شب استفاده کنید ، زیرا استفاده از آن حساسیت پوست را در برابر نور خورشید افزایش می دهد.

علت منافذ باز پوست لایه برداری شیمیایی

برای محافظت از پوست در برابر اشعه UVA که به کلاژن پوست شما آسیب می رساند ، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید ، از کرم های ضد آفتاب برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید و در نهایت پوستی شاداب و تمیز خواهید داشت.

استفاده از محلول های سفت کننده پوست (تونر)

هنگامی که چربی از پوست برداشته می شود اما سلولهای چربی ساز به کار خود ادامه می دهند ، چربی تجمع می یابد و منافذ پوست باز می شود. بنابراین می توان این چربی ها را با محلول هایی به نام تونر حذف کرد.

ترکیبی از پروتئین و آب لیمو

ریختن سفیده تخم مرغ روی پوست باعث جمع شدن آن می شود. این ویژگی باعث می شود سفیده تخم مرغ یک درمان خوب برای بستن منافذ باز پوست باشد. ترکیب سفیده تخم مرغ با آب لیمو تازه ترکیبی معجزه آسا برای منافذ پوست است. می توانید این ماسک را با ترکیب یک سفیده تخم مرغ و دو قاشق چای خوری آب لیمو تازه تهیه کنید. این مخلوط را روی تمام سطح آن بمالید و پس از خشک شدن ، آن را کاملاً با آب ولرم بشویید.

5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *