آبرسانی به پوست با طب سنتی

آبرسانی به پوست با طب سنتی

آبرسانی به پوست با طب سنتی

آبرسانی به پوست با طب سنتی یکی از مهمترین موضوعات می باشد وهیچ چیز موضوعی آزاردهنده تر از کم آبی پوست نیست. این  مورد باعث می شود صورت شما بی روح و بی حال به نظر برسد.  کم آبی  پوست مشکل خیلی جدی ای نیست، اما  مشکلات حاصل از  آن می تواند آزاردهنده باشد.برای مطالعه کامل مقاله با ما همراه باشید

حال میخواهیم در این مقاله  مواردی را که در طب سنتی هستند و به آبرسانی به پوست شما کمک میکنند معرفی نماییم.

روغن بادام شیرین: روغن بادام شیرین یک نرم کننده عالی است که پوست را نرم میکند و تسکین می دهد. به بازگرداندن رطوبت به پوست خشک و ترک خورده شما نیز کمک می کند. همچنین تحریک، التهاب و خارش ناشی از خشکی پوست و کم آبی پوست  را برطرف می کند.

کره کاکائو : دارای بافت مخملی می باشد ، و هم چنین دارای  رایحه مطبوع و خاصیت نرم کنندگی می باشد که کره کاکائو آن را به یک ماده محبوب در محصولات پوست تبدیل کرده است.  همچنین این محصول باعث بهبودی می شود و از خشک شدن و ترک خوردن و کم آبی پوست  پوست جلوگیری می کند و به پوست آبرسانی میکند. کره کاکائو همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به ترمیم پوست آسیب دیده شما کمک کند.

انواع روغن های گیاهی در آبرسانی
انواع روغن های گیاهی در آبرسانی

روغن زیتون: روغن زیتون سرشار از مواد مغذی ضروری است و یک مرطوب کننده طبیعی است که در واقع به جذب رطوبت به پوست خشک و کم آب شما کمک می کند.  همچنین غنی شده با ویتامین E می باشد،  به پوست غذا می رساند،  از آن محافظت  میکند و آن را نرم نگه میدارد و از خشکی پوست و کم آبی پوست  جلوگیری می کند. دارای خواص تسکین دهنده و ضد میکروبی است که سلامت پوست شما را نیز تضمین می کند.

روغن هسته انگور :خاصیت قابض دارد و استفاده از آن به سفت شدن و تقویت پوست کمک می کند. دانه انگور دارای مقدار زیادی اسید لینولئیک است که یک اسید چرب ضروری برای پوست می باشد. این روغن همچنین به بازسازی بافت کمک می کند و بنابراین در بهبود جای زخم نیز مفید است. توانایی آن در حفظ رطوبت و ترمیم بافت نیز بالا می باشد، روغن هسته انگور را به عنوان یک مرطوب کننده پوست بسیار مفید و موثر  نیز می دانند.

روغن آفتابگردان: روغن دانه آفتابگردان بسیار غنی از ویتامین های A، C، D و E است. این روغن برای کمک به حفظ رطوبت پوست بسیار عالی است و می تواند یک سد طبیعی برای محافظت از پوست در برابر باکتری ها و میکروب ها ایجاد کند، و  می تواند از لک شدن پوست جلوگیری کند.

روغن نارگیل: روغن نارگیل نرم‌کننده است و می‌تواند به ایجاد یک لایه نازک نامحسوس روی پوست کمک کند که  بخش های  تسکین‌دهنده‌ای را که پوست خودمان تولید می‌کند را بازسازی می‌کند و به پوست آبرسانی میکند. این روغن به طور موثر شروع چین و چروک و افتادگی پوست را که معمولاً با افزایش سن برجسته می‌شوند را به تاخیر می‌اندازد. همچنین به درمان بیماری های پوستی مختلف مانند پسوریازیس، درماتیت و اگزما کمک می کند.

کره کوکوم:  کره کوکوم سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که برای پردازش موثر مواد مغذی مورد نیاز است. کره کوکوم سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین E است که برای پوست شما  نیز بسیار مفید می باشد. با بازسازی سلول های پوست، از خاصیت ارتجاعی پوست نیز پشتیبانی میکند و انعطاف پذیری  پوست را حفظ می کند. به طور موثر پوست های خشک، ترک خورده و پینه ای را نیز نرم میکند

کره انبه : کره ای با ساختار ملایم است  که از هسته میوه انبه به دست می آید، سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که برای بازگرداندن رنگ پوست، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری لازم است. این یک مرطوب کننده عالی به خصوص برای پوست های  معمولی ، خشک یا آسیب دیده در برابر آفتاب نیز می باشد. خشکی پوست را به ویژه در شرایطی مانند اگزما و پسوریازیس تسکین می دهد.

روغن  دانه گلرنگ: روغن گلرنگ هنگام استفاده موضعی به عنوان یک نرم کننده عمل می کند، بنابراین پوست را هیدراته و مرطوب نگه می دارد. این یک منبع غنی از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان طبیعی که از آسیب به سلول های پوست شما که ممکن است در اثر آفتاب یا هوای خشک از بین بروند، جلوگیری می کند. همچنین ممکن است به عنوان جایگزینی برای نرم کننده های مصنوعی استفاده شود و با ایجاد موانعی برای از دست دادن رطوبت، از خشکی پوست جلوگیری می کند.

روغن جوانه گندم : یک روغن غنی از مواد مغذی و به ویژه سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی و قدرتمند نیز می باشد. این روغن به دلیل محتوای بالای پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های A، B، C، D و E به بهبود شرایط پوست خشک کمک می کند و به پوست آبرسانی میکند. اغلب در روغن های ماساژ صورت برای نرم کردن و شادابی پوست استفاده می شود. برای کاهش علائم کشش پوست ظریف اطراف چشم و به عنوان روغن صورت برای پوست های خشک بسیار عالی به نظر میرسد. روغن جوانه گندم به تسکین سوزش و قرمزی ناشی از اگزما و پسوریازیس نیز  کمک می کند. همچنین به تسکین خارش کمک می کند و رشد سلول های جدید را  نیز تقویت می کند.

روغن زردآلو: برای محافظت از پوست عالی است، زیرا هم نرم کننده و هم مغذی است. این  مورد به دلیل خاصیت احیا کننده و آبرسانی آن شناخته شده است که آن را به یک مکمل عالی برای وضعیت  روتین مراقبت از پوست شما تبدیل می کند. برای رفع خارش ناشی از اگزما  نیز مفید است و برای پوست های حساس، خشک و پیر مناسب است.

روغن چریش و برگ های چریش: جز  مواد عالی مراقبت از پوست می باشند. روغن چریش با عمل به عنوان محافظ و مرطوب کننده طبیعی پوست به جلوگیری از چین و چروک و ترمیم پوست خشک کمک می کند. این روغن خشکی پوست را تسکین می دهد و خارش، قرمزی و سوزش را  نیز تسکین می دهد. همچنین سلامت عمومی پوست را بهبود می بخشد و با عفونت های باکتریایی مانند آکنه، کورک و زخم مبارزه می کند.

انواع مواد گیاهی در آبرسانی پوست
انواع مواد گیاهی در آبرسانی پوست

آلوئه ورا : یک مهار کننده طبیعی اشعه ماوراء بنفش است که خاصیت آبرسانی، نرم کنندگی و مرطوب کنندگی شدید آن باعث تغذیه پوست می شود. آلوئه ورا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی به پوست شما کمک می کند تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کند.

خیار :خنک کننده و شاداب کننده است  و به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. پوست را نرم نگه می دارد، اثرات شفابخش و تسکین دهنده بر روی پوست آسیب دیده دارد. همچنین یک ضد آفتاب طبیعی است. فراوانی آنتی اکسیدان ها و سیلیس موجود در خیار پوست را جوان می کند و حسی نرم و لطیفی را ایجاد می کند.

روغن پونگامیا: برای گنجاندن در محصولات مراقبت از پوست و مو در مواردی که می خواهیم پوست مان مرطوب به نظر برسد مورد نظر است، به شدت توصیه می شود. در مراقبت از پوست، از آن برای درمان اگزما، پسوریازیس، زخم های پوستی، شوره سر و بهبود زخم استفاده می شود. این یک مرطوب کننده طبیعی است که پوست شما را هیدراته نگه می دارد.

پاپایا: یک عنصر کلیدی در محصولات سفید کننده پوست است، زیرا حاوی پاپئین است، آنزیمی طبیعی که به نوسازی پوست و چرخش سلولی کمک می کند. به لایه برداری پوست برای آشکار شدن سلول های جدیدتر نیز کمک می کند و دارای خواص ترمیمی است که پوست را نرم می کند. پاپایا سرشار از ویتامین‌های A، C و E و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها است که به رطوبت و محافظت از پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، مواد مغذی موجود در میوه پاپایا به بهبود پوست کمک می کند.

دانه تمبر هندی: پلی ساکاریدهای به دست آمده از دانه تمبرهندی نشان داده شده است که با فیلاگرین، پروتئین مرتبط با حفظ رطوبت را بهبود می بخشد. خاصیت آبرسانی قوی، الاستیسیته، ضد چروک و تراکم مجدد را نشان داده و در شرایط پوست خشک نیز  مفید عمل میکنند.

انواع گیاهان دارویی در آبرسانی
انواع گیاهان دارویی در آبرسانی

درخت روغن: حاوی اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید استئاریک و اسید لینولئیک است. برای مبارزه با تخریب سلول های پوست، جلوگیری از چین و چروک و بازگرداندن انعطاف پذیری پوست شناخته شده است. بازسازی کننده و نرم کننده است و برای جلوگیری از خشکی پوست و بهبود بافت پوست ایده آل است.

روغن تخم کدو: این مورد  برای پوست شما عالی است زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری، روی، ویتامین E و بتاکاروتن است. روغن آن بسیار حالت دهنده است و از لحاظ تاریخی در لوسیون ها، صابون ها و روغن های ماساژ استفاده می شده است زیرا به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و به طور موثر پوست خشک را آبرسانی می کند.

کره زیتون: کره زیتون نیز یک نرم کننده غنی است که می تواند برای پوست های خشک و حساس استفاده شود. توانایی پخش عالی روی پوست را از خود نشان می دهد و  همچنین از این  به عنوان کره ماساژ یا حامل محصولات مراقبت از پوست استفاده میکنند. همچنین یک مرطوب کننده طبیعی نیز می باشد که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و از خطوط و چین و چروک های ریز جلوگیری می کند.

کره شی: خواص محافظتی و حالت دهنده کره شی آن را به انتخابی عالی برای مراقبت از پوست  کم آب  تبدیل کرده است. پوست کم آب به سرعت به رطوبت غنی از مواد مغذی کره شی با افزایش خاصیت ارتجاعی و حفظ رطوبت کارآمدتر پاسخ می دهد. بافت و خاصیت ارتجاعی پوست کم و آب و خشک با استفاده منظم از کزه شی  بهبود می یابد و آن را به یک درمان طبیعی برای مراقبت از پوست خشک تبدیل می کند. این یک مرطوب کننده عالی برای پوست های حساس است و برای استفاده در نوزادان و کودکان نیز به حساب می آید.

 

ژله نفتی(وازلین)

بر اساس یک منبع مورد اعتماد، محصولات ژله نفتی می توانند پوست افراد مسن را بهبود بخشند. ژل پترولیوم که به روغن معدنی نیز معروف است، پوست را در یک لایه محافظ می پوشاند. رطوبت را در زیر نگه میدارد. این به بهبود لکه های پوستی خشک و تحریک شده نیز کمک می کند.

حمام بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک درمان عامیانه رایج برای پوست تحریک شده است. مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که چرا مادربزرگ‌ها و  پدربزرگ ها برای قرن‌ها این درمان خانگی را توصیه  میکردند چون بسیار موثر است

بلغور جو دوسر کلوئیدی دارای آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است که تحریک پوست  را تسکین می دهد. این درمان به ویژه اگر به دنبال تسکین خارش هستید موثر است. بعد از اینکه حمام بلغور جو دوسر گرفتید، مطمئن شوید که پوست خودتان بسیار مرطوب به نظر می رسد

می توانید حمام بلغور جو دوسر را در خانه درست کنید. از یک غذاساز استفاده کنید تا بلغور جو دوسر را به صورت پودر ریز خرد کنید، سپس آن را در آب گرم هم بزنید.

آنتی اکسیدان ها در آبرسانی
آنتی اکسیدان ها در آبرسانی

 

آنتی اکسیدان ها و امگا 3

هنگامی که پوست شما خشک است، به این معنی است که آن را در معرض عناصری قرار می دهید که سریعتر از بدن شما می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند. به گفته  برخی منابع، برخی از مواد غذایی وجود دارند که می توانند به سلامت پوست شما کمک کنند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می توانند آسیب ناشی از سموم را به حداقل برسانند و به بدن شما در ساخت سلول های سالم کمک کنند. برخی از غذاهایی که به سلامت پوست کمک می کنند عبارتند از:

بلوبری

گوجه فرنگی

هویج

لوبیا

نخود فرنگی

عدس

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی سالمون نیز ممکن است به داشتن پوستی درخشان  به شما کمک کنند.

ریشه شیرین بیان

نشان داده شده است که ریشه شیرین بیان در هنگام مصرف و همچنین استفاده موضعی دارای اثر ضد التهابی است. عصاره گیاهی شیرین بیان برای استفاده موضعی در شرایطی مانند اگزما و پسوریازیس که شامل پوست  کم آب وخشک، خارش دار و ناراحت کننده است، مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که ترکیب فعال آن با گلیسیریزین برای پوست ارزشمند، موثر و ایمن است.

کاربرد انواع ریشه ها و گل ها در ابرسانی
کاربرد انواع ریشه ها و گل ها در آبرسانی

ریشه گون

اثبات شده است  که گون باعث افزایش تولید محتوای اسید هیالورونیک پوست در صورت استفاده موضعی آن می شود. این گیاه محبوب چینی اثر آرام بخش بر روی پوست دارد و نشان داده شده است که رشد و تمایز سلول های پوست را نیز افزایش می دهد، که می تواند به ترمیم کلی پوست و درمان پوست خشک و خارش دار و کم آب  کمک کند.

گل کالاندولا(همیشه بهار)

کالاندولا به عنوان یک ماده آرام بخش پوست در سراسر جهان از اروپا تا هند استفاده می شود که به کاهش احساس سوزش و ناراحتی ناشی از کم آبی کمک می کند. این ماده به ظاهر ساده گیاهی در واقع یک محرک قوی برای پوست های کم آب و تحریک شده است. کالاندولا حاوی ده ها ماده مغذی گیاهی ارزشمند برای درمان  کم آبی پوست  از جمله تری ترپن گلیکوزیدها، بیش از 15 فلاونوئید مختلف، کاروتنوئیدها، اسیدهای فنولیک، استرول ها، موسیلاژ، اسیدهای آمینه و غیره است. گل کاندولا همیشه بهار حاوی ترکیبات فعال محلول در روغن و آب است و می تواند به روش های مختلفی در محصولات مراقبت از پوست برای پوست خشک ظاهر شود. ممکن است به صورت روغن تزریق شده، به عنوان یک عصاره CO2 (که مبتنی بر روغن است)، به عنوان یک تزریق مبتنی بر آب، یا به عنوان یک هیدروسول ظاهر شود. همه این نوع مواد می توانند به بهبود وضعیت پوست کم آب کمک کنند.

برگ و ریشه کامفری

کامفری که اغلب در محلول های تحریک و تسکین درد استفاده می شود، احساس آرامش فوق العاده ای به پوست می دهد.  استخراج عصاره آن بر پایه آب از این گیاه دوز سالمی از هیدراتاسیون را برای پوست ایجاد می کند تا نرم و لطیف شود و باعث می شود به طور کامل به پوست آبرسانی انجام شود. آلانتوئین ترکیبی است که  از کامفری جدا شده است  و به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که عصاره های گیاهی کامل گیاه کامفری بهتر از آلانتوئین است که به تنهایی استفاده می شود، وضعیت پوست تحریک شده را  نیز بهبود می بخشد. این تأیید دیگری است که عصاره های گیاهی کامل برای درمان پوست  کم آب بهتر و موثر عمل میکنند زیرا حاوی ده ها ترکیب هستند که به تأثیر کلی آن می افزایند.

گل هلیکروسوم (بی مرگ)

گیاه هلیکروسوم پوست را حجیم و مرطوب نشان می دهد و برای کاهش مشهود شرایط تحریک شده مانند اگزما و درماتیت عالی است. عصاره آب، هیدروسول و اسانس هلیکریزوم به دلیل ترکیب شیمیایی پیچیده این گیاه و فوایدی که ارائه می دهد، همگی در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار میگیرند

ریشه مارشملو(ختمی)

مارشمالو ممکن است شما را یاد خوراکی های خوشمزه بیندازد. اما ریشه گل ختمی یکی از بهترین گیاهان برای رفع خارش و کم آبی و خشکی پوست  است. آنچه در مورد گل ختمی بسیار شیرین است این است که حاوی کربوهیدرات هایی است که توسط مولکول های قند معروف به پلی ساکاریدها پیوند می خورند. پلی ساکاریدهای گل ختمی یک موسیلاژ ایجاد می کنند که به طور عمیق و طبیعی پوست خشک و کم آب را مرطوب می کند.

انواع سبزیجات در آبرسانی
انواع سبزیجات در آبرسانی

برگ زیتون

برگ زیتون حاوی ترکیبی به نام اولئوروپین است که نشان داده است TEWL را کاهش می دهد. اگرچه اولئوروپین به گرما حساس است، بنابراین باید با دقت از برگ های زیتون در دمای پایین استخراج شود تا  حالت خودشان را حفظ کنند و زنده بمانند و برای پوست خشک و کم آب مفید هستند. این ترکیب همچنین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است، بنابراین شما  با برگ زیتون به یک منبع خوب برای پوست دسترسی پیدا خواهید کرد.

دانه های جو دوسر و کاه جو دوسر

جو و کاه جو دوسر از بهترین گیاهان برای پوست کم آب  هستند. آنها حاوی پلی ساکاریدهای موسیلاژی هستند که پوست کم آب را عمیقاً آبرسانی می کنند،  البته دارای پروتئین ها و فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی نیز می باشند. یکی از پلی ساکاریدها به نام بتا گلوکان دارای اثرات ضد التهابی است که با سیستم ایمنی بدن کار می کند و این گیاهان به دلیل حس خوبی که به بدن می دهند از بهترین ها برای درمان خارش پوست نیز به حساب می آیند.

نتایج تحقیقات در حوزه آبرسانی
نتایج تحقیقات در حوزه آبرسانی

نتیجه گیری

پوست  کم آب  ساختار ظریفی دارد و به راحتی تحریک می شود، بنابراین استفاده از مراقبت کننده های گیاهی پوست  ملایم که عاری از مواد مضر هستند امری کلیدی به حساب می آیند. این نکات را برای مراقبت از پوست کم آب دنبال کنید.

استفاده از مرطوب‌کننده‌های طبیعی که شامل آب و روغن است، مقدار بیشتری از نیازهای پوست خشک را برای بازسازی خود فراهم می‌کند. نشان داده شده است که سطح رطوبت کلی پوست زمانی که آب و روغن با هم در اختیار پوست قرار می گیرند به طور چشمگیری افزایش می یابد زیرا از تبخیر آب به سمت بیرون جلوگیری می کند. برای بهبود مستقیم کم آبی پوست، امولسیون های کرمی را انتخاب کنید. هنگامی که ابتدا از یک تونر گیاهی آبرسان و یک مرطوب کننده استفاده کردید، می توانید از  مواردی  مثل روغن ها به عنوان لایه محافظ و نهایی استفاده کنید. و البته مرطوب کننده شما باید شامل گیاهانی باشد که برای پوست خشک مفید هستند زیرا آنها بیشتر از یک مرطوب کننده بدون گیاهان مفید به نظر خواهند رسید.

 

با خوردن غذاهای کامل که سرشار از اسیدهای چرب هستند، میتوانید به منبع کاملی از ویتامین ها دست یابید. چربی ها بخش مهمی از توانایی پوست شما برای جلوگیری از از دست دادن آب هستند و بسیاری از افراد به طور نابخردانه ای از چربی ها اجتناب می کنند یا  از انواع نادرست  آنها استفاده میکنند. بسیاری از افراد اسیدهای چرب امگا 6 زیادی مصرف می کنند و امگا 3 به اندازه کافی مصرف نمی کنند که می تواند باعث التهاب و عدم تعادل در بدن شود.  شما باید چربی های با کیفیت، تازه و تصفیه نشده را انتخاب کنید که به پوست شما کمک می کند تا سرامید بیشتری تولید کند. شما میتوانید گردو، ماهی قزل آلا، انواع دیگر ماهی ها، آووکادو و گیلاس را به طور منظم در بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید.

اگر درمان کم آبی پوست در رژیم زیبایی شما ثابت است، وقت آن است که از مراقبت های گیاهی پوست کمک بگیرید. ترکیبات مناسب، به علاوه چند ترفند دیگر برای پوست خشک و کم آب، می تواند به شما کمک کند تا پوست شما عالی و زیبا به نظر برسد

اگر مشکوک به بیماری یا شرایط مرتبط با سلامتی از هر نوعی هستید، باید فوراً با متخصص مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. لطفاً قبل از شروع هر گونه رژیم غذایی، ورزش، مکمل یا برنامه دارویی، تمام بسته بندی محصول را به دقت بخوانید و با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *